کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نفت برنت ۷۴ دلار و ۹۲ سنت شد

1 خرداد 1402 ساعت 8:08

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۶ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۹۲ سنت رسید


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نگرانی درمورد مذاکرات سقف بدهی آمریکا و همچنین بهبود تقاضا در چین کمبود عرضه کانادا و اوپک پلاس را جبران کرده و باعث کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شده‌است.
 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 66 سنت معادل 0.87 درصد کاهش به 74 دلار و 92 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 55 سنت معادل 0.77 درصد کاهش 71 دلار معامله می‌شود.
 تحلیلگران عقیده دارند ازسرگیری مذاکرات درمورد سقف بدهی آمریکا در ساعات آینده امروز اصلی‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت نفت خواهد بود. سرمایه‌گذاران همچنین نگران ضعف بهبود تقاضا در چین پس‌از انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی این کشور طی دو هفته گذشته هستند.
 هفته گذشته هر دوی این شاخص‌های نفتی 2 درصد افزایش قیمت داشتند که اولین افزایش قیمت هفتگی آنها طی 5 هفته گذشته بود. آتش‌سوزی‌های گسترده در استان آلبرتای چین عرضه نفت این کشور را مختل کرده‌است.
 تأثیر کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس هم در ماه جاری میلادی احساس می‌شود. کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی این ائتلاف 1.7 میلیون بشکه در روز تا شانزدهم ماه مه کاهش یافته است و صادرات نفت روسیه احتمالاً تا اواخر ماه مه پایین خواهد آمد.
 سران کشورهای عضو گروه 7 در اجلاس سالانه خود در روز شنبه متعهد شدند جلوی تخلف روسیه از سقف قیمت تعیین‌شده برای صادرات نفت و سوخت این کشور را بگیرند و درعین‌حال مانع تأثیر آن بر عرضه انرژی در دنیا شوند.
 آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود درمورد کمبود احتمالی عرضه در نیمه دوم سال جاری میلادی یعنی زمانی‌که تقاضا حدود 2 میلیون بشکه در روز بیشتر از ارز خواهد بود، هشدار داده است.
 تعداد چاه‌های نفت آمریکا 11 حلقه در هفته منتهی به نوزدهم ماه مه کاهش یافته و به 575 رسیده است که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2021 را نشان می‌دهد. کند شدن فعالیت‌های حفاری در آمریکا هم برای بازار نفت نگران‌کننده است چون کمبود عرضه در نیمه دوم سال جاری را تشدید می‌کند.


کد مطلب: 155264

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155264/نفت-برنت-۷۴-دلار-۹۲-سنت

نفت ما
  https://www.naftema.com