کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

1 خرداد 1402 ساعت 10:11

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها از افزایش سرعت بادهای جنوبی غربی تا ۳۶ نات (حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت) خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی‌، خراسان جنوبی، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و شرق فارس در برخی ساعات رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
بیشترین بارش امروز مربوط به استان کرمان بوده و بارش تگرگ در برخی مناطق این استان پیش بینی شده است. سه‌شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده روی می‌دهد.
چهارشنبه در ارتفاعات البرز،‌ شمال غرب، شمال شرق و مرکز کشور بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.
به گزارش تسنیم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور به‌ویژه زابل در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش یافته و در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.
 توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج
زمان شروع: اوایل وقت دوشنبه 1402/03/01
زمان پایان: جمعه 1402/03/05
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج تا 1 متر در سواحل استان خوزستان، افزایش سرعت بادهای جنوب غربی تا 36 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان
منطقه اثر:
دوشنبه 1402/03/01: شمال خلیج فارس و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان،
سه‌شنبه 1402/03/02:دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.
چهارشنبه 1402/03/03:دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.
پنج‌شنبه 1402/03/04: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.
جمعه 1402/03/05: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک ، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی
توصیه: احتیاط درعملیات تفریحی ، بویژه غواصی و شنا ،احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک ،اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله صیادی و بنادر در سواحل و فرا سواحل.


کد مطلب: 155269

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155269/هشدار-بارش-های-سیل-آسا-برخی-استان-ها

نفت ما
  https://www.naftema.com