کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری نفت و گاز سرو

1 خرداد 1402 ساعت 14:09

مرکز نوآوری و فناوری نفت و گاز سرو (سروینو) با همکاری شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو و حمایت بانک رفاه کارگران در محل دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،یک قرارداد همکاری بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو در راستای تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری از «مرکز نوآوری و فناوری سروینو» واقع در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد.
این قرارداد به منظور حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم استارتاپی و کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری در حوزه‌های مختلف مرتبط با شیمی، مهندسی شیمی، مدیریت و مهندسی صنایع از جمله کاتالیست، هوش تجاری، سیستم‌ها و روش‌ها منعقد شده است.
بر اساس این قرارداد تامین منابع اطلاعاتی و بذرمایه (Seed Money) مورد نیاز مرکز جهت همکاری با مراکز ذیربط و ذیتفع در راستای معرفی استارتاپ‌های مرکز بر عهده شرکت است.
همچنین شرکت متعهد است نسبت به کمک جهت تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تاییدیه دانش‌بنیان و سایر مجوزهای مورد نیاز برای استارتاپ‌های مستقر در مرکز اقدام کند.
هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه‌ها
دکتر محمدجواد عامری، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با بیان این که دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به فرموده مقام معظم رهبری مادر دانشگاه‌های کشور است و در مسیر رفع نیازهای کشور قدم بر می‌دارد، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاش است تا گره‌های صنعت را باز کند و بر همین اساس ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه تاسیس کرده و امروز به عنوان هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه‌ها فعال هست.
 معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: صنعت امروز به سمت دانشگاه در حال حرکت است و دانشگاه نیز با نوآوری به سمت رفع نیازهای حوزه صنعت حرکت می‌کند. پیوند دانشگاه و صنعت با مشارکت رکن مالی که بانک‌ها هستند، در این فضا قطعا می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.


کد مطلب: 155285

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155285/راه-اندازی-مرکز-نوآوری-فناوری-نفت-گاز-سرو

نفت ما
  https://www.naftema.com