کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پالایشگاه نفت پارس لوح تقدیر گرفت

31 ارديبهشت 1402 ساعت 16:59

یکی از معضلاتی که شرکت توانیر همواره با آن روبرو بوده است افزایش بیش از حد مصرف برق در فصل گرما می باشد و به دلیل ایجاد نا پایداری شبکه و یاعدم توان تامین نیاز به ناچار مجبور به قطع برق مشترکین اعم از خانگی و یا صنایع می گردد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،از دیگر دلایل خاموشی برق حوادثی است که به دلایل فنی و اختلالات یا خرابی در تجهیزات مرتبط ، یک یا چند پست از مدار خارج می شوند و به ناچار برق مناطق تابع آن پست ها نیز خاموش خواهند شد .
پالایشگاه نفت پارس یکی از واحد های صنعتی دارای نیروگاه است، و علی رغم اینکه پالایشگاه به دلیل ملاحظات خاص و در بد ترین شرایط نیز فیدر آن نباید خاموش شود، اما در راستای حضور و مشارکت و ایفای نقش اجتماعی خود و تعهدات سازمانی سهم مهم و موثری در جلوگیری از اختلال برق و پشتیبانی از آرامش و رفاه مردم بومی و منطقه ای بر عهدی می گیرد. هرچند از تولید انرژی برق توسط نیروگاه داخلی بسیار گران قیمت و پر هزینه است و با شرایط فعلی و فشارهای ناشی از تحریم و عدم وجود لوازم یدکی صرفه اقتصادی ندارد اما فقط به دلیل کمک به پایداری شبکه و برخورداری سایر شهروندان از نعمت انرژی برق، پالایشگاه در ایام پیک بار با روشن نمودن نیروگاه خود بیش از 70 درصد برداشت شبکه را کاهش و با این کار هرچند که بر هزینه های خود می افزاید ولی باعث پایداری شبکه و روشن ماندن برق مناطق اطراف می گردد. (مصرف برق پالایشگاه پنج مگاوات می باشد که در این ایام 3 مگاوات توسط نیروگاه پالایشگاه تولید می شود). پالایشگاه نفت پارس با مصرف هزینه های سنگین موفق به کمک به شبکه ملی برق در راستای مشارکت در افزایش رفاه جامعه با رعایت حس همجواری و احترام به حقوق سایرین شده است . به همین دلیل پالایشگاه نفت پارس لوح تقدیر از اداره برق منطقه دریافت نموده است.


کد مطلب: 155295

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155295/پالایشگاه-نفت-پارس-لوح-تقدیر-گرفت

نفت ما
  https://www.naftema.com