کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاسیس پساب صنعتی با سیستم MBR در نفت پارس

31 ارديبهشت 1402 ساعت 14:03

پالایشگاه نفت پارس، مجموعه ای از فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی را به منظور تولید محصولاتی چون روغن روانکاری، ضدیخ ، گریس و غیره بکار می گیرد. نوع آلاینده های مورد استفاده در چنین مجموعه های پالایشگاهی که به پالایشگاه های روغن روانکاری معروف هستند، در صورت عدم توجه و بی مسئولیتی مدیران و سرمایه گذاری نکردن در مهار پساب ها و خروجی ها، اثرات و تبعات زیست محیطی خاصی را بخصوص در بخش پساب بدلیل وجود برخی مواد سمی همراه دارد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت نفت پارس بعنوان پالایشگاه سبز و بدلیل مجموعه وظایف و تعهداتی که در جهت حفظ و مراقبت از جامعه ای که در آن فعالیت می نماید دارد ، با انتخاب روش ترکیبی فیزیکی / شیمیایی و بیور آکتور غشایی (MRB) و با مشارکت گرفتن شرکت کانادایی زنون (ZENON)  اقدام به طراحی و اجرای سیستم شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه پساب نمود.
طراحی تصفیه خانه پساب پالایشگاه نفت پارس اساساً برمبنای تصفیه چهار نوع جریان مختلف ورودی شکل گرفته است: جریان حلال ها، پساب روغنی، فاضلاب بهداشتی و جریان آبهای سطحی و سیلابی و در نهایت با استفاده از پساب صنعتی با سیستم MBR  ، کیفیت پساب خروجی از آن در حدی است که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است، که علاوه بر نرساندن آسیب های زیست محیطی، آب قابل استفاده در کشاورزی خارج می گردد. حتی کیفیت پساب خروجی بسیار فراتر از میزان مورد درخواست سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد و این امر کمک می نماید تا در آینده بتوان از این پساب در فرآیندهای مصرفی پالایشگاه نیز استفاده نمود.
 


کد مطلب: 155298

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155298/تاسیس-پساب-صنعتی-سیستم-mbr-نفت-پارس

نفت ما
  https://www.naftema.com