کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدترین بحران انرژی اروپا در راه است

5 خرداد 1402 ساعت 11:45

وزیر انرژی قطر طی اظهاراتی با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز جهان هشدار داد که زمستان گرم، اتحادیه اروپا را از یک بحران شدید انرژی نجات داد اما بدترین بحران برای این اتحادیه "هنوز در راه است".


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر طی اظهاراتی در روز سه‌شنبه با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز جهان هشدار داد که زمستان گرم، اتحادیه اروپا را از یک بحران شدید انرژی نجات داد اما بدترین بحران برای این اتحادیه "هنوز در راه است".
وی در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی قطر در دوحه تأکید کرد که حرکت "تهاجمی" جهان به سمت انرژی سبز، سرمایه گذاری در زمینه هیدروکربن‌ها را کاهش داده است که این امر می تواند منجر به کمبود انرژی در اتحادیه اروپا در دهه جاری میلادی شود.
الکعبی هشدار داد: در آینده کمبود زیاد گاز وجود خواهد داشت، عمدتاً به دلیل فشار ناشی از گذار جهانی به انرژی‌های تجدیدپذیر که ما می گوییم بسیار تهاجمی است.
وی افزود: ثبات اقتصادی و مسئولیت زیست محیطی با یکدیگر منافاتی ندارند. شما باید هر دو را داشته باشید.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا پس از کاهش واردات نفت و گاز از روسیه، با بحران انرژی بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم کرده است.
تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه واردات انرژی روسیه اعمال کرده است منجر به تورم بالای بی‌سابقه و بحران هزینه زندگی در سراسر این اتحادیه شده است.
الکعبی گفت: تنها چیزی که امسال بشریت و اروپا را نجات داد، زمستان گرم و کاهش رشد اقتصادی بود. فکر می‌کنم بدترین اتفاق هنوز در راه است.
وی همچنین از مقامات اتحادیه اروپا خواست تا از "اهریمن سازی" سوخت های فسیلی خودداری کنند.
این وزیر قطر در ادامه گفت: اگر (رهبران اروپایی) برنامه مناسبی داشته باشند و با تولیدکنندگان مذاکره کنند و از شرکت‌های نفت و گاز اهریمن نسازند، واقعیت وارد جریان خواهد شد و ما به راه‌حل معقولی خواهیم رسید.
قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است و ده‌ها میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید خود سرمایه گذاری می‌کند.


کد مطلب: 155392

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155392/بدترین-بحران-انرژی-اروپا-راه

نفت ما
  https://www.naftema.com