کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشتهای یک هلدینگی/قسمت هجدهم

پرهیز هلدینگ خلیج فارس از تبلیغات انتخاباتی

عبدالرسول دشتی

18 خرداد 1399 ساعت 10:21

یک ویژگی ممتاز مجموعه هلدینگ خلیج فارس در دوران حضور مهندس نژادسلیم تعهد جدی برای پرهیز از ورود در فعالیت های انتخاباتی بود. 


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   یک سال به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مانده بود و ارزیابی غیرمشهود ما در رابطه با رضایتمندی شغلی حکایت از آن داشت احتمال دارد اعتراض های کارکنان قراردادی و پیمانکاری در برخی شرکت ها و طرح های پتروشیمی به نحوی محسوس افزایش یابد با اطلاع از برگزاری گردهمایی مسئولین اداری شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس، در آن مراسم شرکت کرده و ضمن توضیح مختصری پیرامون گزارش های تحلیلی انجام شده، چشم انداز احتمالی و راهکار های مطلوب برای مدیریت شرایط را با آنان در میان گذاشته خواستار تعامل و همکاری موثر در این رابطه شدم . 
 تجربه سنگین  و ارزشمند کار در پروژه کارت هوشمند سوخت دیدگاه های خوبی در مورد لزوم آینده پژوهی و پیش بینی واکنش های احتمالی را به ما آموخته بود. به همین دلیل از زمان پذیرش مسئولیت روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس تلاش داشتم با تجزیه و تحلیل اخبار، گزارش ها و همچنین طبقه بندی و تحلیل دقیق مصاحبه های مسئولین ارشد نفت و پتروشیمی یک چشم انداز نسبی از آنچه ممکن است در آینده رخ دهد ترسیم نموده و در جلسات داخلی مدیران یا بطور خصوصی با مدیرعامل مطرح نمایم. 
در اثنای سومین سال روی کار آمدن دولت یازدهم، ارزیابی های صورت گرفته حکایت از احتمال ایجاد موج نارضایتی در مجموعه کارکنان وزارتخانه ها داشت. نارضایتی هایی که می توانست در آستانه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری بهانه ای برای حمله کاندیداها به یکدیگر به ویژه رقبای رییس جمهور به ایشان شود. ارزیابی های ما نشان می داد یکی از مهم ترین مجموعه هایی که می توانست میدان اصلی این کارزار قرار بگیرد وزارت نفت بوده و در دل وزارت نفت، پتروشیمی می تواند بهترین و مستعد ترین مکان برای محوریت بحث در مورد این نارضایتی ها باشد.
این نکته را با توجه چند مورد اعتراض های صورت گرفته به ویژه در رستوران های برخی مجتمع ها شخصا با مدیرعامل هلدینگ مطرح کرده بودم. تا اینکه یکی از روزها متوجه شدم همایش سراسری مدیران و روسای منابع انسانی شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس قرار است در تهران برگزار شود. با دفتر مدیر منابع انسانی تماس گرفته و گفتم به ایشان پیام بدهید مایلم در همایش مذکور میهمان آنان بوده و صحبت کوتاهی با همکاران حاضر در همایش داشته باشم. مدیر منابع انسانی از درخواست من استقبال کرده و تاکید کرده بود که حتما منتظر حضورم خواهد بود.
روز برگزاری به همایش رفته، به گزارش های تحلیلی که در روابط عمومی پیرامون مباحث مختلف تهیه می کردیم اشاره کرده و از احتمال آغاز اقدام های تبلیغاتی منفی و تخریبی علیه دولت صحبت کردم که هدف اصلی آن تلقین ناکارآمدی دولت نزد افکار عمومی و بهره برداری موثر در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود.
به مسئولین اداری حاضر در جلسه تاکید کردم مطلقا کوچکتربن گرایش سیاسی و جناحی ندارم و سابقه کارمان در این مدت گواه نظرم در این رابطه است. اما شواهد و ارزیابی های ما نشان می دهد وزارت نفت می تواند محور مهم این اهداف تخریبی قرار گرفته و در مجموعه نفت نیز بدون تردید بهترین و مورد توجه ترین بخش پتروشیمی خواهد بود که به دلیل گستردگی و شرایط مهم هلدینگ خلیج فارس باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشیم. سپس تاکید کردم از همه روسای اداری جدا تقاضا دارم در انجام کارهای اداری، تشویق ها و دادن خدمات و تسهیلات به ویژه برای نیروهای قراردادی و پیمانکاری به گونه ای رفتار کنند که خدای ناکرده منجر به اعتراض های گروهی و صنفی به ویژه اعتصاب و دست کشیدن از کار در داخل مجتمع ها و طرح ها نشود. زیرا اگر چنین مشکلی در یکی از شرکت های زیرمجموعه ایجاد شود می تواند به سرعت تشدید و گسترده شده، برای کل مجموعه هلدینگ خلیج فارس، حتی پتروشیمی و وزارت نفت هم مشکل ساز شود. این موضوع و چند نکته دیگر را به حاضران در جلسه گوشزد کرده، ضمن تشکر از همه آنان تاکید کردم تدبیر انجام شده توسط آنان کار ارزشمندی خواهد بود که باید به خوبی تلاش کنیم با درایت و همکاری زمینه آرامش نیروها را فراهم کرده، از بروز اعتراض هایی که بدون هیچ تنشی قابل رفع می باشند جلوگیری کنیم.
آن روزها با تلاش مجموعه منابع انسانی شرکت های تابعه به ویژه همکاری خوب مدیر منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس و از آن مهم تر همکاری و تعامل موثر رئیس خوب و بسیار مثبت حراست هلدینگ خلیج فارس مشکلاتی که می توانست منجر به اعتراض های صنفی و اعتصاب شوند برطرف و دغدغه های ناشی از تحصن های صورت گرفته در مجتمع ها به خوبی مدیریت شدند.

محور قرار گرفتن نام پتروشیمی به عنوان یکی از موضوع های مورد بحث داوطلبان ریاست جمهوری:
یک اتفاق قابل توجه در ایام آغاز رقابت های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شدن موضوع پتروشیمی، نقش آن در ایجاد اشتغال و دیگر تاثیراتی بود که می توانست در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد. مطالب مطرح شده منجر به پاسخگویی و اعلام نظر رسمی تعدادی از مدیران و مسئولین صنایع پتروشیمی شده و نشان داد پیش بینی صورت گرفته به وقوع پیوسته و بحث های مفصلی را در سطح جامعه ایجاد نمود. بحث هایی که خوشبختانه با مسئله خاصی در مجتمع های پتروشیمی همراه نشد. پس از پایان انتخابات و آغاز به کار رییس جمهور منتخب دولت دوازدهم تمامی مباحث مطرح شده از سوی کاندیداها و نقطه نظرها و پاسخ های اعلام شده توسط مدیران و مسئولین پتروشیمی را جمع بندی و تدوین کرده، برای تمامی مدیران عامل و روسای روابط عمومی شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس ارسال کردیم تا در فرصت مناسب آن را مطالعه کنند. 
 


کد مطلب: 123959

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/note/123959/پرهیز-هلدینگ-خلیج-فارس-تبلیغات-انتخاباتی

نفت ما
  https://www.naftema.com