کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا و اقدام های ماندگار شرکت های برند

‌ عبدالرسول دشتی

26 تير 1399 ساعت 7:48

شرایط کرونایی موجب شده در سطح جهان خیلی‌ از افراد مشهور یا اصطلاحا سلبریتی به کمک مردم بیایند و بسیاری از شرکت های صاحب برند نیز در این زمینه کارهای مهمی انجام دهند. 


 به عنوان یک سابقه می توان به این موضوع اشاره کرد که تا پیش از شروع کرونا خیلی از برندهای جهانی  میلیون‌ها دلار خرج هزینه های تبلیغات و بازاریابی می‌کردند تا به مشتریان خود بگویند چقدر به آنها و زندگی‌شان، همچنین به محیط زیست و کیفیت آن اهمیت می‌دهند. حالا اما یک سوال قابل طرح این است که در شرایط فعلی و در کشور ما در حال حاضر چه تعداد شرکت های دارای برند شناخته شده واقعا دغدغه‌ کمک به مردم به عنوان مشتریان نهایی خود را دارند؟
ما به عنوان مشتری، قطعا دوست داریم برندها به ما اهمیت بدهند. مثلا تحقیقات نشان می‌دهد برای تعداد قابل توجهی از مشتریان، هنگامی که می‌خواهند یک برند را انتخاب کنند، مسوولیت اجتماعی اولویت اول است، به طوری که در یک بررسی میدانی نزدیک به نیمی از افراد مورد بررسی گفته‌ بودند حمایت یک برند از اهداف زیست محیطی، اجتماعی یا سیاسی، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های آنان برای خرید یک محصول از میان چند محصول مشابه را دارد.
یا نظرسنجی دیگر نشان داده بود دو سوم مصرف‌کنندگان گفته‌ بودند داشتن ارزش‌های مشترک با یک برند، نقش مهمی در وفاداری آنها به آن برند دارد، به طوری که اگر قیمت و کیفیت خدمات و محصولات دو برند یکسان باشد، اکثریت قابل توجهی از آنان به آن برندی روی می‌آورند که اهداف مثبت را دنبال می‌کند.
این روزها و در شرایطی که مدیریت و مواجهه با کرونا هر روز به نظر  سخت تر می شود شرکت های معتبر و صاحب برند علاوه بر کارهایی که در راستای حمایت از کارکنان خود انجام می دهند باید بطور مشخص اطلاع رسانی نمایند که چه اولویت هایی را برای مشتریان خود پیش بینی کرده و بکار گرفته اند. مدیران شرکت های بزرگ باید بدانند در شرایط فعلی فقط سوپرمارکت ها و مراکز درمانی و خدماتی نیستند که  وظیفه سرویس دهی و ارائه خدمت به مردم و مراجعین را بر عهده دارند. 
در حوزه پتروشیمی می توان گفت سهام داران شرکت های خصوصی شده، خریداران محصولات پتروشیمی در داخل کشور  و پیمانکاران شاغل در طرح های در دست اجرا هم به تعبیری این روزها جزو مشتریان و ذی نفعان آن مجموعه ها محسوب می شوند. که با درک واقعی تر شرایط موجود و هرگونه کمکی که از دست آنها بر می آید می توانند در عبور هرچه سریع تر و کم هزینه تر برای جامعه از این شرایط موثر باشند 
شاید بهتر باشد در این روزهای سخت و طاقت فرسای کرونایی تعریف های متداول از اصطلاحاتی مانند مسئولیت اجتماعی را بازنگری کرده، در قالب معانی و راهبردهای جدید اجرایی نماییم. 
همین امروز هم بسیاری از مدیران ما می توانند نگاهی دقیق تر به امکانات تحت مدیریت خود انداخته و آنچه کمتر به آن نیاز دارند را برای کمک در اختیار مراکز مردم نهادی مانند هلال احمر یا وزارت بهداشت قرار دهند.


کد مطلب: 125522

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/note/125522/کرونا-اقدام-های-ماندگار-شرکت-برند

نفت ما
  https://www.naftema.com