کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارکنان صنعت نفت در زمستان 1401 فراموش شدند

شیدا آریایی پور پژوهشگر

7 بهمن 1401 ساعت 15:47


زمستان 1401 را شاید بتوان یکی از سخت ترین زمستان های دو دهه گذشته کشور دانست. درحالی که سال ها بود ایران عزیز سرمای سختی را ندیده بود، اما امسال جبران مافات شد و سپیدی برف و سرمای جان سوز سرتاسر کشور را فرا گرفت، به نحوی که قدیمی تر ها آن را به مثابه یکی از زمستان های سخت ایران دانسته اند.
در این وانفسای سرما، اما مشکلات هم مثل گذشته سر از زیر برف بیرون آورد و دولتی ها نتوانستند از این غافلگیری سربلند خارج شوند و مردم را در این سرمای سخت، آنگونه که شایسته و بایسته است همراهی نکردند.
عدم تامین گاز در روزهای سرد زمستان امسال به ویژه در مناطق شرقی کشور و توزیع اقلام و وسایل گرمایی نظیر بخاری سبب شد تا دولت در این امتحان سخت نمره منفی بگیرد.
اما در این میان نکته ای که نباید از یاد برود، تلاش مضاعف و سخت کارکنان شریف صنعت نفت و گاز کشور بود که با وجود کمبودهای فراوان زیرساختی در زمینه تولید و توزیع گاز، در این روزهای سرد و سخت در محل ماموریت خود حاضر شده و تمام توان خود را برای پایدار نگاه داشتن شبکه گاز کشور به کار بستند؛ موضوعی که در دل این سرما مغفول ماند و کسی هم یادش نماند که از این عزیزان تلاشگر عرصه صنعت نفت و گاز تقدیر و تشکر نماید.
شاید سوال این باشد که وقتی شرایط اینچنینی است چه جای تقدیر و تشکر؛ اما باید خاطر نشان کرد حفظ و نگه داشت ظرفیت تولید گاز کشور در این شرایط به ویژه در محل های سرد و سخت اقلیمی کشور کار طاقت فرسا و دشواری است که تنها از دست مردان کارآزموده صنعت نفت و گاز کشور بر می آید. عزیزانی که به همه کاستی هایی که در زمینه فعالیت و کار در این صنعت وجود دارد، از جان خود برای حفظ آسایش مردم می گذرند و در گمنامی از آن ها یادی هم نمی شود.
باید دانست همین شرایط پایدار توزیع گاز به ویژه در شهرهای بزرگ و روستاهای دورافتاده، مرهون تلاش و همت این عزیزان است که با همه کمبودها تلاش کردند تا همین شرایط نصفه و نیمه، تولید و توزیع گاز نیز بر زمین نماند و کم کاری مسئولینی که به هشدارها توجه نکرده و مردم را در این زمستان سخت با دشواری های زیاد روبه رو کردند بیش از این شرمنده نشوند.
پس جا دارد تا متولیان حوزه نیروی انسانی وزارت نفت به نحو شایسته از این خدمات و تلاش ها تقدیر کرده و اجازه ندهد تا این خدمات شبانه روزی نادیده گرفته شود و بی انگیزگی جای تلاش مضاعف را بگیرد. کارکنان پیمانکاری و غیر رسمی هم که در کنار پرسنل رسمی وزارت نفت در این ایام با از خودگذشتگی چرخه تولید را جان دوباره بخشیدند نیز بیش از گذشته باید مورد عنایت مسئولین قرار گیرند که مبادا حقی از این عزیزان نیز ضایع شود.


کد مطلب: 152386

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/note/152386/کارکنان-صنعت-نفت-زمستان-1401-فراموش-شدند

نفت ما
  https://www.naftema.com