کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی مدیر عامل جدید پالایش و پخش با تولیدکنندگان قیر و روانکار

الهه گودرزی

24 شهريور 1400 ساعت 7:49

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه رای اعتماد در مجلس با ارائه برنامه کاری خود با تاکید بر اسناد بالادستی نظام و سیاست های کلی ابلاغی رهبری در بخش نفت و گاز اشاره کرد که بر اساس آن جایگزینی صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی به جای صدور نفت خام و گاز طبیعی مورد تاکید قرار گرفته است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   همچنین در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی؛ مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز از طریق انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در روش های فروش، مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش و افزایش صادرات فرآورده های نفتی تصریح شده است.
اقدامات راهبردی اعلامی وزارت نفت در برنامه وزیر جدید برای پیاده سازی موارد فوق، شامل 1-بازاریابی و فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده های نفتی، 2-افزایش صادرات فرآورده های نفتی و شناسایی بازارهای جدید و 3- توسعه ظرفیت پالایشی کشور جهت تأمین نیاز داخل و صادرات فرآورده با اولویت افزایش ظرفیت پالایشگاه های موجود است.
در متن حکم وزیر نفت به آقای سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی آمده است که از صنعتگران، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان محصولات پالایشی حمایت شده و به صادرات فرآورده های نفتی برای درآمدزایی ارزی توجه جدی شود.
در پیوست این برنامه؛ در بخش امور نظارتی؛ نظارت بر فرآیند تأمین، توزیع و تنظیم بازار نفت و فرآورده های نفتی و گاز در داخل کشور عنوان شده است که یکی از این صنایع و بازارها، قیر و روانکار می باشد.
لذا با توجه به انتخاب جلیل سالاری به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، از آنجا که فرآورده های استراتژیکی همچون قیر و روغن موتور، علاوه بر تامین نیاز داخل، بازار صادراتی و ارزآوری در شرایط تحریم صادرات نفت خام هم دارد انتظار می رود که مسائل و چالش های تولیدکنندگان قیر و روانکار در یک جلسه هم اندیشی با مدیرعامل جدید شرکت پالایش و پخش مورد بحث و رایزنی قرار گیرد و در این میان بحث قیمت گذاری مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) و روغن موتور (لوبکات) که برای قیرسازان و تولیدکنندگان روانکار اهمیت مضاعفی دارد، شایسته است با برگزاری و استمرار اینگونه جلسات، موانع تولید صنایع قیر و روانکار برداشته شده و از آنها پشتیبانی گردد.


کد مطلب: 139294

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/139294/ضرورت-برگزاری-جلسات-هم-اندیشی-مدیر-عامل-جدید-پالایش-پخش-تولیدکنندگان-قیر-روانکار

نفت ما
  https://www.naftema.com