کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض پرسنل پتروشیمی شازند نسبت به وضعیت حقوق و دستمزد 

16 دی 1400 ساعت 10:09

کارگران و پرسنل پتروشیمی شازند به شرایط حقوق و دستمزد خود اعتراض کردند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  کارگران این پتروشیمی نسبت به محرومیت خود از مزایای پتروشیمی هایی مانند کرمانشاه و پالایشگاه شازند اعتراض دارند.
کارکنان معترض در این رابطه می گویند: پرسنل پالایشگاه شازند فراورش دریافت می کنند و پتروشیمی کرمانشاه نیز معادل 50 درصد پایه حقوق، حق جذب به کارکنان خود پرداخت می کند، حق شیفت کارکنان پتروشیمی کرمانشاه همچنین، بیش از 37 درصد است، پرسنل پتروشیمی شازند اما از این حقوق و مزایا محرومند؛ در ارتباط با همین مساله، پرسنل پتروشیمی شازند تقاضا دارند که حق شیفتشان در قالب یکسان سازی به 35 درصد افزایش یابد. پایین بودن حقوق و دستمزد پرسنل با توجه به خط فقر و وضعیت معیشت یکی از موارد مورد اعتراض کارکنان پتروشیمی شازند به ویژه در مقایسه با پتروشیمی های مشابه است.
معترضین بر این باورند که با همت و تلاش شبانه روزی کارگران و پرسنل، درصد سودآوری شرکت شازند در مقایسه با پتروشیمی های مشابه، بیشتر است در حالی که این افراد حقوقی که درخور زحمتشان باشد دریافت نمی کنند! پایین بودن میزان دریافتی کارکنان خاصه پرسنل شرکتی، معیشت این افراد در زمان بازنشستگی را با دشواری مواجه می کند از این جهت، کارکنان پتروشیمی شازند خواستار گنجاندن فوق العاده خاص شرکت های واگذار شده در پایه حقوق خود هستند.
مساله بیمه نیز یکی از موارد مورد اعتراض کارگرانی است که در اعتراض به سر می برند؛ آنها می خواهند سقف تعهدات بیمه تکمیلی افزایش یافته و طرح شناور در همین رابطه اجرایی شود. ضرورت رسیدگی به وضعیت تحصیلی و شغلی فرزندان پرسنل یکی دیگر از خواسته های معترضین در پتروشیمی شازند است؛ آنها اختصاص سهمیه 30 درصدی به فرزندان پرسنل در آزمون های استخدامی و اجرای طرح تبدیل وضعیت فرزندان جانباز و ایثارگر که مصوب مجلس شورای اسلامی نیز بوده را خواستاراند. کارگرانی که به صورت روزمزد کار می کنند نسبت به وضعیت شغلی خود بسیار معترض اند.
تبدیل وضعیت، امنیت شغلی، اضافه کاری، بن کارت، سرانه ورزش و دیگر هدایا و مزایایی که به پرسنل غیرروز مزد داده می شود، از جمله مطالبات کارکنان روزمزد پتروشیمی شازند است.


کد مطلب: 142900

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/142900/اعتراض-پرسنل-پتروشیمی-شازند-نسبت-وضعیت-حقوق-دستمزد

نفت ما
  https://www.naftema.com