کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهلت سه روز کاری اوجی در خصوص انتصاب علی عسگری تمام شد؛

افکار عمومی در انتظار پاسخ وزیر نفت به نامه سازمان بازرسی

28 دی 1400 ساعت 11:10

انتصاب پرحاشیه عبدالعلی علی عسگری، رییس سابق صدا و سیما که سابقه ای در صنعت نفت و پتروشیمی ندارد، تعجب و انتقاد کارشناسان  و رسانه ها، را برانگیخت. 18 نماینده مجلس در تذکری به اوجی وزیر نفت خواستار پاسخگویی شدند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سازمان بازرسی کل کشور نیزدر 21 دی ماه طی نامه ای به وزیر نفت خواستار پاسخگویی در  خصوص این انتصاب بی ضابطه شد. 
انتقاد سازمان بازرسی، حرفه ای و قانونی است، پرسش اینجاست، وقتی دوره تصدی اعضای هیات مدیره هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در 31/6/1400 به پایان می رسد، آگهی برگزاری مجمع فوق العاده در روزنامه های کثیرالانتشار منشتر می شود و حتی منتظر مجمع عمومی که برگزاری آن باز جای بحث دارد، نمی مانند و در اقدامی عاجل در 20 دی ماه قبل از برگزاری مجمع، جعفر ربیعی مدیرعامل برکنار و علی عسگری منصوب می شود. 
سازمان بازرسی کل کشور در نامه مزبور ملاحظات پنج گانه زیر را به وزیر نفت در خصوص انتصاب غیرقانونی مدیرعامل جدید یادآور شده است؛
1-مغایر بودن این انتصاب با قوانین سازمان بورس
2-انتصاب بدون تشریفات قانونی قبل از برگزاری مجمع عمومی توسط هیات مدیره ای که دوره تصدی شان منقی شده است
3-عدم اخذ تایید صلاحیت حرفه ای علی عسگری از سازمان بورس
4-عدم تطابق انتخاب مدیر عامل جدید با قوانین و مقررات مشخص
5-کارمند دولت بودن مدیرعامل جدید و شمول محدودیت های قانونی بر وی.
 معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، در پایان نامه خواستار پاسخگویی وزیر نفت در مدت سه روز کاری شده است. بدیهی است که این فرصت در روز شنبه 25 دی ماه به پایان می رسد.
وزیر نفت تاکنون به این شبهات پاسخی نداده این در حالیست که سهامداران حقیقی و حقوقی هلدینگ خلیج فارس به طور خاص و مردم عادی به طور عام حق دارند که دلایل موافقت وزیر با این انتصاب را بدانند.


کد مطلب: 143268

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/143268/افکار-عمومی-انتظار-پاسخ-وزیر-نفت-نامه-سازمان-بازرسی

نفت ما
  https://www.naftema.com