کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خبرداد:

افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت در خارک به ٢٨ میلیون بشکه

20 اسفند 1392 ساعت 12:11

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: ساخت ٤ مخزن ذخیره سازی در خارک در مراحل پایانی قراردارد و درصورت همکاری گمرک برای ترخیص برخی تجهیزات این مخازن به زودی به بهره برداری می رسد.


به گزارش نفت ما ، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ظرفیت مخازن ذخیره سازی در پایانه های نفتی با بهره برداری از ٤ مخزن در حال ساخت خارک ٤ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. پیروز موسوی افزود: این مخازن  که  آخرین مراحل ساخت را می گذرانند، در صورت همکاری گمرک ایران و تخصیص اعتبار لازم به زودی به بهره برداری کامل خواهند رسید. وی با بیان این که با ساخت ٤ مخزن جدید (هر یک با ظرفیت یک میلیون بشکه‌) ظرفیت ذخیره سازی این شرکت در خارک به بیش از ٢٨ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، افزود: مهمترین هدف از اجرای این پروژه، افزایش توان ذخیره سازی نفت خام و افزایش ظرفیت بالقوه بر اساس استانداردهای جهانی، جلوگیری از مخلوط شدن نفت خام سبک و سنگین و اجتناب از عملیات جداسازی است. موسوی افزود: ساخت چهار مخزن ذخیره سازی به صورت همزمان، رنگ آمیزی مخازن و ساخت خطوط لوله پایپینگ بین مخازن جدید و قدیم نیز در حال انجام است؛ ضمن آن که همه مخازن ذخیره سازی خارک عملیاتی هستند.

وی ادامه داد: با ساخت مخازن چهار میلیون بشکه ای، به توان ذخیره سازی نفت صادراتی به مدت ١٥ روز بر اساس استاندارد روز دنیا دست خواهیم یافت ولی این میزان با توجه به میزان صادرات نفت تنظیم می شود.


کد مطلب: 3397

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/3397/افزایش-ظرفیت-ذخیره-سازی-نفت-خارک-٢٨-میلیون-بشکه

نفت ما
  https://www.naftema.com