کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشرفت فاز ١٣ به ٦٦ درصد رسید

7 تير 1393 ساعت 13:21


به گزارش نفت ما،طرح توسعه فاز ١٣ میدان مشترک پارس جنوبی با حدود ٦٦ درصد پیشرفت در حال انجام و شرکت نفت و گاز پارس در تلاش است عملیات حفاری این فاز را با شتاب بیشتری انجام دهد.   مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفتگو با  شانا، با اشاره به فعالیت شبانه روزی سه دستگاه دکل حفاری در فاز ١٣ پارس جنوبی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به زودی عملیات احداث دو خط لوله ٣٢ اینچ دریایی در این فاز آغاز خواهد شد. علی اکبر شعبانپور با تاکید بر این که در فاز ١٣ پارس جنوبی عمده مشکل در زمینه ساخت چهار سکوی دریای است، گفت: این سکوها در شرکت صدرا در حال ساخت است، هم اکنون در حال رصد و پیگیری مشکلات و چالشهای موجود در این شرکت هستیم تا هرچه سریعتر ساخت این سکوها انجام شود. وی با بیان این که پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی با وجود برخی محدودیتها با روند نسبتا قابل قبولی در حال ساخت است، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بهره برداری کامل از این فاز در سالهای ٩٤ و ٩٥ محقق خواهد شد.  پیش از این مجری فاز ١٣ پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا از پیشرفت ٧٨,٢ درصدی بخش خشکی این فاز خبر داد و گفته بود: بر اساس اعلام پیمانکار این بخش (شرکت پتروپایدار ایرانیان) مرحله نخست (ترین یک) این پالایشگاه تا پایان امسال با گاز خشک و ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی راه اندازی خواهد شد.

محمد علی قیم با اشاره به پیشرفت ٤٥,٩ درصدی حفاری چاههای فاز ١٣ میدان گازی پارس جنوبی افزوده بود: هم اکنون حفاری در سکوی A، B و D این فاز به ترتیب با ٧٨، ٨ و ٣٠ درصد پیشرفت در حال انجام است. در این میان وضع حفاری در سکوی A نسبت به دیگر سکوها جلوتر است و پیش بینی می شود تا ٢٠٠ روز آینده حفاری در این سکو به پایان برسد.

برای توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی حفاری ٣٨ حلقه چاه گازی در خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است، ضمن آن که در بخش فراساحلی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی چهار سکو، هر یک برای تولید روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز هدف گذاری شده است. 
  
هدف از اجرای فاز ١٣ طرح توسعه پارس جنوبی تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و ١,١ میلیون تن گاز مایع است.


کد مطلب: 9334

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/9334/پیشرفت-فاز-١٣-٦٦-درصد-رسید

نفت ما
  https://www.naftema.com