کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تلاش متخصصان داخلی پتروشیمی شازند صورت گرفت؛

بومی سازی قطعات حساس تخصصی پتروشیمی

20 آذر 1399 ساعت 8:56

با تلاش متخصصان داخلی دو هزار و ۶۰۰ قطعه حساس تخصصی صنعت پتروشیمی در شرکت پتروشیمی شازند استان مرکزی بومی سازی شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه گشایش نمایشگاه تجهیزات بومی سازی شده در این شرکت گفت: با تشدید تحریم ها حداکثر توان مهندسی داخلی برای خودکفایی در تامین قطعات بکار گرفته شد که با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی بیش از دو هزار و ۶۰۰ قطعه بسیار حساس و تخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخت داخل شده است. 
       
ولدخانی گفت: این قطعات در بخش هایی از صنعت پتروشیمی مثل بخش (ای-او)که مواد اولیه تجهیزات پزشکی را تولید می کند هم پرکاربرد است که هدف شدیدترین تحریم ها قرار گرفته و با بومی سازی و استفاده از تجهیزات داخلی تولید محصولات شیمیایی و پلیمری مجتمع تداوم داشته و در تامین نیاز کشور به این مواد اولیه حیاتی بخش درمان وقفه ای ایجاد نشده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: با ساخت این قطعات ضمن لغو حدو ۷۵ تقاضای واردات تجهیزات از خارج از کشور حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد که این صرفه جویی ارزی با ساخت داخل قطعات تا پایان سال به ۱۲ میلیون یورو خواهد رسید.
ولدخانی افزود: به منظور تامین نیاز کشور و با تلاش متخصصان کشور گرید "پلیمر پروپیلن اسپان باند" در این شرکت تولید شد که ماده اولیه پارچه، ماسک و گان پزشکی بود که تاکنون از کشورهای کره و ژاپن وارد کشور می شد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود :  در کشور سالانه حدود ۱۰ هزار تن از این ماده اولیه برای تولید ماسک ،گان و ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی نیاز است که با ایجاد ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در پتروشیمی شازند ضمن تامین نیاز داخل شرایط صادرات این محصول هم فراهم شده است. 


کد مطلب: 130916

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/130916/بومی-سازی-قطعات-حساس-تخصصی-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com