کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محور سفر زنگنه به مسکو اعلام شد

1 دی 1399 ساعت 7:42

"بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران بررسی وضعیت بازار جهانی نفت را مهمترین موضوع سفر کاری خود به مسکو اعلام کرد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  بیژن زنگنه یکشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه مسکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما دیدارهایی با مقام های دولتی روسیه و سران شرکت های نفتی این کشور خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: روسیه نقش مهم و مثبت در همکاری بین اوپک و اوپک پلاس ایفا می کند.  
زنگنه تصریح کرد، بخشی از این گفت و گوها به موضوعات و مسائل دوجانبه اختصاص خواهد یافت.  
وی همچنین گفت : قطعا رایزنی بین اعضای اوپک و اوپک پلاس موثر بوده و روسیه در این مورد نقش خوبی ایفا کرده است و ما در این مورد با آنها مشورت خواهیم کرد.
 زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا ایران در حال حاضر آمادگی بازگشت به بازار جهانی نفت را دارد، گفت: «جواب به این سوال فعلا زود است».
 زنگنه وزیر نفت شب گذشته در راس هیاتی به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه روسیه و رایزنی درباره آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و چشم انداز بازارهای جهانی وارد مسکو شد و مورد استقبال چند مقام روس و کاظم جلالی سفیر ایران قرار گرفت.   
زنگنه قرار است امروز دوشنبه  با "الکساندر نواک" معاون نخست وزیر روسیه و "نیکلای شولگینوف" وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت‌وگو ‌کند.  
"نیکلای شولگینوف" به تازگی وزیر انرژی روسیه شده است که قبلا در اختیار الکساندر نواک بود.  
روسیه به عنوان عضو اوپک پلاس سهم مهمی در بازار نفت دارد و از این رو روابط حسنه دو کشور می تواند در رونق بازار نفت ایران هم موثر باشد.


کد مطلب: 131318

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/131318/محور-سفر-زنگنه-مسکو-اعلام

نفت ما
  https://www.naftema.com