کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیر عسلویه به سمت کنگان

12 دی 1399 ساعت 13:03

طول این مسیر حدودا ۸۵ کیلومتر است که با سرعت مجاز تقریبا یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.


به گزارش نفت ما،در طول مسیر فلرهای مختلف قابل مشاهده هستند که علی رغم زیبایی طول مسیر آلودگی شدیدی را برای منطقه ایجاد کرده اند.
یکی از پروژه های زیست محیطی که اماده افتتاح است ابر پروژه بید بلند خلیج فارس است که از قضا وظیفه جمع آوری گازهای فلر را بر عهده دارد.
شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس جهت صیانت از محیط زیست و بهره وری حداکثری از منابع و ذخایر ملی با جمع آوری گازهای همراه نفت در گستره استان های خوزستان،بوشهر و کهگلویه و بویر احمد با تکیه بر دانش و توان نیروهای توانمند داخلی به عنوان بزرگ ترین طرح گازی در خاورمیانه و غرب آسیا در سال جهش تولید آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.این طرح بزرگ در مقیاس بین المللی با ثبت رکورد 63 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران و دومین بار در دنیا این دستاورد بزرگ را ثبت نماید. 
رسالت اصلی مجموعه بیدبلند خلیج فارس ایجاد ارزش افزوده برای گازهای همراه نفت می باشد. این پالایشگاه طی قراردادی که با شرکت ملی نفت امضا کرده است 65 میلیون یورو هزینه دربرداشته که گاز اسیدی با گاز شیرین مخلوط شده و به سمت آغاجری برای تزریق به چاه‌های نفت ارسال شود.
در این رابطه 9 میلیون مترمکعب در روز گاز اسیدی و شیرین به آغاجری می‌روند تا ضمن صیانت از تولید، از آلودگی محیط زیست و فلرینگ جلوگیری شود. همچنین پروژه بیدبلندخلیج فارس به عنوان یک پروژه ی سبز که فلرهای منطقه را جمع آوری می کند شناسایی می شود .


کد مطلب: 131695

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/131695/مسیر-عسلویه-سمت-کنگان

نفت ما
  https://www.naftema.com