کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پتروشیمی مارون در گفتگوی تصویری با نفت ما خبر داد:

پروژه سلمان تا اواخر سال به اتمام می رسد

ویدا عابدی

8 مرداد 1401 ساعت 6:53

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: خبر خوب در مورد پروژه سلمان اینکه اغلب تجهیزات اصلی و لانگ لیدش تامین شده یا در سایت بوده، و یا در مسیر حمل است که به زودی به سایت می رسد به گونه ای که بیش از 90 درصد تجهیزات آن آماده شده و اتفاقات خوبی در پایان سال شاهد خواهیم بود. 


دکتر امین امرائی، در پاسخ به خبرنگار نفت ما در خصوص تاثیر تاخیر در بهره برداری از دو پروژه متانول بوشهر و پروژه pdh سلمان که منجر به افزایش هزینه بهره برداری شده و سودآوری شرکت را در آینده با توجه به رقبای جدی تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار داشت: در ابتدا از مجموعه سهامداران و هیات مدیره شرکت پتروشیمی مارون قدردانی می کنم که از مجموعه مدیران مالی حمایت داشتند که منجر به موفقیت و تقسیم سود قابل قبول و حداکثری در مجمع سالانه شد. 
مدیرعامل پتروشیمی مارون ادامه داد: دو پروژه مورد اشاره مشکلاتی از قبل داشتند و داستانشان طولانی است و به فرد یا شرکت خاصی برنمی گردد و خیلی از پروژه های کشور دچار همین وضعیت هستند، منتها خبر خوب در مورد پروژه سلمان اینکه اغلب تجهیزات اصلی و لانگ لیدش تامین شده یا در سایت بوده، و یا در مسیر حمل است که به زودی به سایت می رسد به گونه ای که بیش از 90 درصد تجهیزات آن آماده شده و اتفاقات خوبی در پایان سال شاهد خواهیم بود. 
امرائی در مورد پروژه متانول بوشهر هم افزود: فاز 1 بوشهر که راه اندازی شده و در سرویس قرار دارد ولی در مساله تامین خوراک متانول و افزایش قیمت تمام شده و یوتیلیتی، مشکل صرفا بوشهر نیست و همه متانول سازان این مشکلات را دارند. در فاز 2 شرایط نرمالی حاکم است و کارها به خوبی پیش می رود و اگر تمام واحدهای آن تا پایان سال به بهره برداری نرسد قطعا در سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید.  
وی در خصوص پروژه نیروگاه برق گفت: واحد سیتوپلاس ریکاوری اهواز به دلیل فاصله ای که با منطقه ویژه اقتصادی دارد، امکان تامین برق آن از فجر نیست، لذا به دنبال آن هستیم که برق آنجا را مستقل تامین کنیم و مطالعات آن در یکی دو ماه آینده به پایان می رسد.
امرائی در خصوص تکرار عملکرد و دستاوردهای درخشان خود در پتروشیمی شیراز در پتروشیمی مارون تصریح کرد: من همیشه یک وعده می دهم و به لطف خدا و کمک همه همکارانمان بیشترین تلاش را برای بهتر شدن شرایط انجام می دهیم.


کد مطلب: 147414

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/147414/پروژه-سلمان-اواخر-سال-اتمام-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com