کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر عامل پتروشیمی فارابی در گفتگوی اختصاصی با نفت ما خبر داد: 

خروج پتروشیمی فارابی از زیان انباشته تا پایان سال مالی 1401/تصویب افزایش سرمایه در هیات مدیره شرکت/فارابی جزو 20 شرکت برتر شستا

6 شهريور 1401 ساعت 14:09

محمود فخرایی در خصوص چگونگی خروج شرکت پتروشیمی فارابی از زیان انباشته شرکت اظهار داشت: شرکت پتروشیمی فارابی در پایان سال مالی 1398 حدود 195 میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرده بود و در مقابل 262 میلیارد تومان سرمایه ثبت شده عدد بزرگی بود و عملا شرکت در ماده 141 قرار داشت. 


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وی در خصوص افزایش تولید شرکت افزود: در سال 1399 و 1400 که افزایش تولید DOP (دی اکتیل فتالات) به خاطر کمبود خوراک محقق نشد به سمت افزایش ظرفیت اسمی و تولید بیشتر PAF (انیدریدفتالیک) رفتیم که در تاریخ 44 ساله شرکت بی سابقه بود و در مقایسه با ده سال قبل آن، 150 درصد افزایش داشت. در سالهای 1399و 1400 بالاترین رکورد تولید را داشتیم که باعث شد بخش زیادی از هزینه ها را با افزایش تولید این واحد پوشش بدهیم و بعد از 6 سال از زیاندهی خارج شویم و در سال 1400 هم نسبت به 1399 در تولید و فروش 25 درصد رشد ثبت شد و در سال 1399 نسبت به 1398 افزایش 350 درصدی در تولید و فروش داشتیم. 
مدیر عامل پتروشیمی فارابی ادامه داد: این افزایش تولید واحد PAF و استفاده از ظرفیت مخزن داری شرکت باعث شد که سود عملیاتی شرکت بهبود پیدا بکند و توانستیم 95 میلیارد تومان از زیان انباشته را پوشش دهیم و 100 میلیارد تومان زیان انباشته داریم و امیدواریم با بهبود وضعیت بازار تا پایان امسال کل زیان انباشت را از صورت مالی شرکت حذف کنیم و در پایان سال مالی 1402 بعد از قریب 9 سال بین سهامداران سود عملیاتی را تقسیم کنیم. 
فخرایی در خصوص بحث افزایش سرمایه شرکت اعلام کرد: بحث افزایش سرمایه به مجمع امسال نرسید و باید فرآیندش را طی می کردیم البته پیش نیازهای لازم را انجام داده بودیم و باید برای تصویب نهایی اطلاعات کامل سهامداران و مصوبه تاپیکو را داشته باشیم و موج اخیر کرونا، باعث شد کارکنان مرتبط این موضوع دچار مشکل شوند و اطلاعات به موقع جمع آوری نشد و فرآیند را دوباره شروع کرده ایم. پتروشیمی های فن آوران و امیر کبیر به عنوان دو سهامدار عمده فارابی، از ما مطالبات دارند و با هماهنگی آنها این مطالبات به سرمایه ثبت شده شرکت فارابی تبدیل می شود و چون این مطالبات در جهت سرمایه در گردش از این دو شرکت گرفته شده است، باید حفظ شود. 
وی با اشاره به اینکه که در طرح فیوماریک از بانکها تسهیلات دریافت نمی کنیم، افزود: ما از منابع داخلی شرکت استفاده می کنیم که تصمیم به افزایش سرمایه در هیات مدیره شرکت تایید شده و همه چیز آماده است و ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد. 
مدیر عامل پتروشیمی فارابی در مورد آخرین روند پرونده شرکت آلوارس عنوان داشت: پروند آلوارس هم روند طبیعی خود را طی می کند و علیرغم روند طولانی آن، توانستیم ماده 477 بگیریم که ابتدای امسال توسط رییس قوه قضائیه تایید شد و اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال شد.  
فخرایی در خصوص انتخاب شرکت پتروشیمص فارابی به عنوان 20 شرکت برتر شستا گفت: اخیرا یک همایشی که از سوی شستا برگزار شد حدود 250 شرکت مدیریتی و غیر مدیریتی آن در زمینه های سودآوری، اجرای به موقع و تسریع پروژه ها ارزیابی شدند و شرکت پتروشیمی فارابی توانست به خاطر عملکرد مناسب در  اجرای پروژه ها و کنترل شرایط و برگشت به مدار تولید و سوآوری جزو 20 شرکت برتر شستا انتخاب شود و این جایزه و افتخار ارزشمند را از شستا دریافت کند.


کد مطلب: 148133

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/148133/خروج-پتروشیمی-فارابی-زیان-انباشته-پایان-سال-مالی-1401-تصویب-افزایش-سرمایه-هیات-مدیره-شرکت-جزو-20-برتر-شستا

نفت ما
  https://www.naftema.com