کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در گفتگوی اختصاصی با نفت ما" تاکید کرد:

پتروشیمی تحت عنوان بهبهان نداریم/ بیدبلند خود یک پروژه زیست محیطی است/ پروژه PDH/PP طرح توسعه ای در راستای تکمیل زنجیره ارزش است

8 شهريور 1401 ساعت 13:23

مدیر عامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در گفتگوی تصویری با نفت ما در خصوص انتقادات مطرح شده راجع به نداشتن پیوست زیست محیطی پروژه PDH/PP اظهار داشت: پروژه PDH/PP بیدبلند خلیج فارس یک پروژه توسعه ای است و اصلا چیزی به نام پتروشیمی بهبهان وجود ندارد. لذا بحثهای انحرافی وجود دارد که با چسباندن کلمه پتروشیمی این پروژه به چالش کشیده شود.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، محمود امین نژاد با تاکید بر اینکه خود پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس یک پروژه زیست محیطی است، افزود: پالایشگاه بید بلند خلیج فارس توانست سال گذشته لوح زرین صنعت سبز کشور را دریافت نماید و تنها پالایشگاهی در کشور است که به این افتخار نایل شده است.
وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بید بلند خلیج فارس همچون یک شهرک صنعتی مجوزهای زیست محیطی لازم را قبلا اخذ کرده است و هر واحدی که در شهرک صنعتی ساخته می شود نیاز به مجوز مجدد زیست محیطی ندارد گفت: محل ساخت پروژه PDH در زمین نخاله های صنعتی پالایشگاه است و یک بار قبلا مجوزهای زیست محیطی را اخذ کرده است.
مدیر عامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس ادامه داد: مکاتبات لازم با سازمان محیط زیست از قبل انجام شده و تا پروژه در دست ساخت نباشد اثرات زیست محیطی آن مشخص نمی شود، لذا مطالعات ارزیابی زیست محیطی پروژه در حال انجام است.
امین نژاد تصریح کرد: یک قطره پساب تصفیه نشده به بیرون پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس منتقل نمی شود و با توجه به زیرساختهای لازم، این پالایشگاه کمترین میزان تخریب محیط زیست را دارد. به عنوان نمونه، سیستم بازگرداندن آبهای دور ریز حوضچه های تبخیری با هدف استحصال 1 میلیون لیتر آب در روز راه اندازی شده است.
مدیر عامل شرکت پالایش بید بلند خلیج فارس اعلام کرد: یک قطره از آب روخانه مارون برای پالایشگاه برداشت نمی شود و در راستای مسوولیت اجتماعی، در تصفیه خانه فاضلاب بهبهان سرمایه گذاری کرده ایم تا از تصفیه آن به عنوان آب صنعتی مجتمع استفاده کنیم. همچنین یک قرارداد 25 ساله با آبفای خوزستان داریم و نشان می دهد که برای طرحهای توسعه ای پیش بینی لازم را داشته ایم.


کد مطلب: 148194

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/148194/پتروشیمی-تحت-عنوان-بهبهان-نداریم-بیدبلند-خود-یک-پروژه-زیست-محیطی-pdh-pp-طرح-توسعه-راستای-تکمیل-زنجیره-ارزش

نفت ما
  https://www.naftema.com