کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پتروشیمی کارون در گفتگوی تصویری با نفت ما تاکید کرد؛

بیش از ۷۰ درصد خریدهای پروژه هایکو داخلی بوده است

13 آذر 1401 ساعت 7:21

مدیرعامل پتروشیمی کارون در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نفت ما در خصوص پروژه هایکو و اساس شکل گیری این پروژه گفت: برای ساخت مجتمع پتروشیمی کارون حدود ۵۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و این پتروشیمی ۵۳۰ میلیون یورویی تا سال ۱۳۹۴ با حدود تقریبا ۴۰ درصد ظرفیت اسمی یکی از خط ها مشغول به کار بوده است.


 علیرضا صدیقی زاده، ادامه داد:در حال حاضر پتروشیمی کارون با دو خط در سرویس است که حدودا با ۶۰ تا ۶۵ درصد ظرفیت اسمی کار می کند.
صدیقی زاده گفت: مهمترین مشکل پتروشیمی کارون برای اینکه بتواند با ظرفیت کامل در سرویس قرار بگیرد تامین CO و هیدروژن است.
وی افزود: در گذشته و قبل از خصوصی سازی که صنعت پتروشیمی تحت یک عنوان شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود قرار بود تامین خوراک CO پتروشیمی کارون از مجتمع پتروشیمی فناوران تامین شود اما با انجام خصوصی سازی مدیریت این دو مجتمع از هم جدا شده ویکی تحت مدیریت هلدینگ خلیج فارس و دیگری در تاپیکو قرار گرفته است، بنابراین وقتی خوراک یک مجتمع تامین نشود هم به ظرفیت واقعی تولید نمی رسد و هم دلیل خرابی های متعدد خواهد بود.
صدیقی زاده با اشاره به مناقصه پروژه هایکو گفت: زمانی که قرار است یک سرمایه گذاری صورت بگیرد، بحث های مختلف و پیشنهادهای مختلفی شکل میگیرد اما در نهایت با کمک هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بندرامام قرارداد این پروژه با یک شرکت ایرانی به همراه جوینت ونچر خارجی منعقد شد و در حال حاضر با سرعت در حال اجراست.
مدیرعامل پتروشیمی کارون افزود: با توجه به اینکه قرارداد ارزی بوده و جوینت خارجی هم داشته اما بیش از ۷۰ درصد خریدها از داخل تامین شده است.
وی در پایان گفت: ما ایرانی هستیم و عِرق ایرانی داریم و تمام تلاشمان استفاده از توان داخل است اما با رعایت مسایل ایمنی!


کد مطلب: 150670

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/150670/بیش-۷۰-درصد-خریدهای-پروژه-هایکو-داخلی-بوده

نفت ما
  https://www.naftema.com