کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

تولید دانش بنیان در سرلوحه کار پتروشیمی اروند قرار دارد + فیلم

بومی سازی قلب پی وی سی اروند با فناوری ایرانی

5 دی 1401 ساعت 15:48

کمپرسور لیکوئید رینگ و سانتریفیوژ های دکانتر، دو تجهیز خیلی مهم و کلیدی در تولید پی وی سی(PVC) بوده و قلب واحد پی وی سی ما هستند و ما با توان و دانش داخلی آن را بومی سازی کردیم.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ دکتر «محمدرضا کریمی» مدیر عامل پتروشیمی اروند در خصوص اقدامات این شرکت در حمایت از دانش بنیانها اظهار داشت: در ابتدا از همکاران واحد پژوهش و توسعه پتروشیمی اروند که کارهای بسیار بزرگی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ساخت داخل انجام دادند، تشکر می کنم و همیشه قدردان آنها هستم.
کریمی افزود: پتروشیمی اروند سعی کرده است تا بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق شرکتهای دانش بنیان داخلی، بومی سازی نموده و استفاده بهینه بکند و خوشبختانه در این همایش پتروفن از 10 شرکت دانش بنیانی که به عنوان برتر دست یافتند و توانستند لوح تقدیر از دست آقای دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بگیرند، 5 شرکت با پتروشیمی اروند کار کرده اند و در حوزه فعالیت دانش بنیان تحت حمایت ما بوده اند.
مدیر عامل پتروشیمی اروند اعلام کرد: ما در پتروشیمی اروند برای اولین بار در ایران از طریق یک شرکت دانش بنیان داخلی، پوشش دهی آند و کاتد الکترولایزرها را داخلی سازی کردیم در حالیکه این فناوری در دنیا در اختیار دو یا سه کشور است و خوشبختانه به همت همکاران و توان تخصص داخلی، با تحقیق و توسعه در طول یک دوره دو-سه ساله توانستیم یک شرکت داخلی را توانمند و آماده کنیم و تقریباً قطع وابستگی در پوشش دهی آند و کاتد داشته ایم. این موضوع از این لحاظ مهم است که ما تامین تمام خوراک پی وی سی ایران را انجام می دهیم و بازار پی وی سی داخل در دست ماست و همچنین 95 درصد کاستیک کشور را تامین می کنیم و به این دو دلیل، اهمیت پوشش دهی و قطع وابستگی به خارج را بهتر لمس می کنیم.
کریمی در مورد بکارگیری و نصب سانتریفیوز دی کانتر و کمپرسور لیکوئید رینگ ساخت داخل در پتروشیمی اروند گفت: در بحث کمپرسور لیکوئید رینگ و سانتریفیوژ های دکانتر، دو تجهیز خیلی مهم و کلیدی در تولید پی وی سی(PVC) بوده و قلب واحد پی وی سی ما هستند که فناوری ساخت آن در اختیار سازندگان خارجی بود و ما با توان و دانش داخلی آن را بومی سازی کردیم. مطمئنا شرکتهای دانش بنیان کمک زیادی به پتروشیمی اروند کردند و بر اساس یک برنامه دوساله دانش بنیانی اول قطعه ساخته و آماده شد و بعد تجهیز کامل ساخته شد.
مدیر عامل پتروشیمی اروند در خصوص اینکه آیا دپارتمان دانش بنیان در چارت سازمانی پتروشیمی اروند پیش بینی شده است یا خیر تصریح کرد: مطمئناً همانطور که مقام معظم رهبری و علی عسکری فرمودند بحث تولید دانش بنیان را سرلوحه کار خودمان در پتروشیمی اروند قرارداده ایم، قرار می دهیم و قرار خواهیم داد و مطمئناَ در چارت سازمانی شرکت بازنگری خواهیم کرد و نگاه ویژه تری به بحث شرکتهای دانش بنیان و تولید دانش بنیان محور محصولات در آینده خواهیم داشت.
مثلاً در بحث ای پی وی سی(EPVC) پتروشیمی اروند تنها تولیدکننده منطقه است و در سه گرید به تولید محصول می پردازد و با رویکرد و تحقیق و توسعه و دانش بنیانی، دو گرید دیگر را هم تولید خواهیم کرد.


کد مطلب: 151388

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/151388/تولید-دانش-بنیان-سرلوحه-کار-پتروشیمی-اروند-قرار-فیلم

نفت ما
  https://www.naftema.com