کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در گفت وگو با "نفت ما" اعلام کرد:

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال در پتروشیمی نوری+ فیلم

18 دی 1401 ساعت 10:56

دکتر حمید رجایی رئیس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری ، اظهار داشت که خوشبختانه پتروشیمی نوری موفق شد در سومین سال پیاپی به عنوان واحد برتر فناوری و نوآوری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس انتخاب شود و استراتژی ما اینست که همیشه برای سال بعد تلاشمان را بیشتر کنیم و به سمتی برویم که ضمن حفظ این عنوان، برای جایگاه بین المللی تلاش بیشتر کرده تا موفقیت کسب کنیم.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، رئیس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در خصوص پروژه زیروفلرینگ گفت: این پروژه یک پروژه بومی است که در امور توسعه محصول فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری آغاز شد که می توانیم گازهای فلر را به ال پی جی و کود سولفات آمونیوم تبدیل بکنیم و نخستین پروژه در نوع خود در کشور بوده و در حال ساخت است. زمان بازگشت سرمایه پروژه زیروفلرینگ کمتر از دو سال بوده و نرخ بازگشت سرمایه آن هم نزدیک 60 درصد است.
رجایی در مورد استفاده از فناوری شرکتهای دانش بنیان داخلی در حوزه  هوش مصنوعی و هوشمندسازی تصریح کرد: همین الان پتروشیمی نوری از دانشگاههای بزرگ کشور استفاده می کند و با پژوهشگاه صنعت نفت برای نقشه راه تحول دیجیتال تفاهمنامه دارد که به زودی قراردادش امضا می شود که در حوزه سنسورها است . همچنین پتروشیمی نوری در حوزه پلتفورم انرژی در حوزه پایش مصرف انرژی هم که 30 درصد پیشرفت دارد و اینترنت اشیاء پروژه دارد. با تکمیل نقشه راه تحول دیجیتال 15 پروژه بر مبنای آن تعریف شده است. وی افزود: پتروشیمی نوری با نقشه راه تحول دیجیتال شاهد کاهش تأثیرات نامطلوب زیست محیطی، ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش سودآوری شرکت و همچنین ارتقای راندمان تولید، کاهش هدررفت خوراک و انرژی و ارتقای قابلیت اطمینان تجهیزات خواهد بود.
رئیس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در پاسخ به این پرسش خبرنگار نفت ما که آیا استفاده از استارتاپها و دانش بنیانهای داخلی در صنعت پتروشیمی، یک انتخاب آگاهانه است یا یک الزام، اظهار داشت:  تا یک فرآیندی برد-برد نباشد و سوددهی ایجاد نکند در واقع این فرآیند نمی تواند خیلی مثمر ثمر باشد. حضور دانش بنیانها به خاطر نیاز به فناوری آنهاست و استعدادهای ایرانی چیزی کم ندارند. هم ما باید به شرکتهای دانش بنیان کمک می کنیم و آنها هم باید تلاششان را بیشتر کنند. دانش بنیانها در دو سه سال اخیر در کشور، رشد چشمگیری داشته اند و فعالیشان هم هدفمندتر بوده است.
رجایی در مورد اینکه آیا دپارتمان استارتاپ یا دانش بنیان در شرکت پتروشیمی نوری راه اندازی شده است یا خیر، اعلام کرد: با تلاشهایی که مدیریت راهبرد فناوری و نوآوری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس انجام داده، ما به عنوان پایلوت پتروشیمی نوری یک واحدی ایجاد کردیم که امسال جایزه اش هم ایجاد شد. شرکتهای دیگر هم در کمیته هایشان این واحد را داشتند و امروز زیر مجموعه توسعه نوآوری و فناوری آمده و واحد ساخت داخل و فناوریهای نوین است که با چارت مخصوص خودش ایجاد کردیم که با شرکتهای دانش بنیان داخلی سازی را ایجاد کردیم. واحد توسعه ای پژوهش فرآیندی هم داریم که به صورت سیستماتیک ارتباط خودشان را با شرکتهای دانش بینان در حوزه تحول دیجیتال فرآیندمحور دارند و کارویژه خودشان را انجام می دهند.
 
 


کد مطلب: 151790

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/151790/تدوین-نقشه-راه-تحول-دیجیتال-پتروشیمی-نوری-فیلم

نفت ما
  https://www.naftema.com