کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل ایرانول در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

سودآوری 2400 میلیارد تومانی ایرانول در سال گذشته + فیلم

24 فروردين 1402 ساعت 7:17

مدیرعامل ایرانول در خصوص شاخص سوددهی شرانل گفت: عملکرد سال 1401 ایرانول 57 درصد افزایش سودآوری خالص را نسبت به سال 1400 تجربه کرد. البته چون هنوز حسابرسی نشده رقم دقیق مشخص نیست، ولی سود خالص ایرانول در سال 1401 حدود 2400 میلیارد تومان است.


دکتر محمد حسینی، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در حاشیه بازدید صولت مرتضوی، وزیر کار و هیات همراه که از مجتمع تولیدی این شرکت در تهران داشتند، در خصوص ثبت رکوردهای چشمگیر و خیره کننده تولید، فروش و سود در این شرکت در سال گذشته اظهار داشت: علیرغم چالشهای فراوانی که در سال 1401 صنعت روانکار کشور با آن روبرو بود و در این میان چالشهای شرکت نفت ایرانول به دلیل تغییراتی که در سازمانهای بالادستی داشتیم، عمیقتر بود، با همت همکارانم و ایجاد فضای همدلی یک سری رکوردهایی ثبت شد که در سابقه کاری ایرانول بی نظیر بود.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با اشاه به اینکه آخرین عملکردی که این شرکت طی سنوات گذشته از نظر تولید تناژی ثبت کرده بود، 587 میلیون لیتر بود، افزود: ایرانول در سال گذشته توانست عدد حدود 604 میلیون لیتر را رکورد بزند. البته تولید تناژی به این دلیل مهم است که شائبه نوسانات نرخ ارز و افزایش ارزش ریالی تولید را از بین می برد.  
حسینی افزود: با توجه به کمبودی که در بازار روانکار بویژه روانکارهای موتوری در ابتدای سال گذشته در سطح کشور ایجاد شده بود، همکاران بنده در ایرانول تلاش کردند و نسبت به سال 1400 بیشترین افزایش تولید را در روان کننده های موتوری به میزان 16 درصد به نام ایرانول در میان شرکتهای چهارگانه اصلی روانکار به نام خود ثبت شد که عدد بی رقیبی در صنعت روانکار است. 
مدیرعامل ایرانول در خصوص شاخص سوددهی شرانل گفت: عملکرد سال 1401 ایرانول 57 درصد افزایش سودآوری خالص را نسبت به سال 1400 تجربه کرد. البته چون هنوز حسابرسی نشده رقم دقیق مشخص نیست، ولی سود خالص ایرانول در سال 1401 حدود 2400 میلیارد تومان است.
حسینی در مورد تحقق ظرفیت اسمی تولید ایرانول در سال "مهار تورم و رشد تولید" و برنامه شرکت برای افزایش تولید و متعاقبا افزایش سودآوری برای سهامداران اعلام کرد: از دید ظرفیت اسمی به صنایع شبیه نفت ایرانول دو نوع نگاه وجود دارد. در صنعت پالایش ظرفیت اسمی را می توانیم تعریف کنیم ولی در بخش تولید روغن موتور و روغن نهایی خیلی  بحث ظرفیت اسمی را نمی شود تعریف کرد و قابلیت توسعه دارد.
مدیرعامل ایرانول با اشاره به اینکه میزان و حجم تولید این شرکت در سال 1401 تقریبا معادل ظرفیت اسمی اش به میزان 604 میلیون لیتر بود تصریح کرد: ظرفیت اسمی ایرانول بالغ بر 610 میلیون لیتر است و تولید تخقق یافته در سال 1401، حدود 6 میلیون لیتر با ظرفیت اسمی فاصله دارد که عملکرد تقریبا 4 روز ایرانول می شود که قطعا در سال جاری ظرفیت اسمی محقق خواهد شد. 
حسینی ادامه داد: آنچه در برنامه ایرانول است و با توجه به شعاری که برای امسال تعیین شده، ما بیشتر به دنبال تبدیل روغن پایه به محصولات نهایی هستیم تا بتوانیم سهم بازار مان را در تولید محصول نهایی افزایش دهیم که بخشی از آن در سال 1401 اتفاق افتاد و ایرانول در تولید محصول نهایی از رتبه چهارم به دوم ارتقا پیدا کرد لذا هدفگذاری امسال اینست که به جایگاه اول در تولید روغنهای موتوری و صنعتی بتوانیم ارتقا پیدا کنیم.


کد مطلب: 154193

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/154193/سودآوری-2400-میلیارد-تومانی-ایرانول-سال-گذشته-فیلم

نفت ما
  https://www.naftema.com