کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی در پتروشیمی مکران 

19 خرداد 1399 ساعت 8:42

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پتروشیمی مکران محرک پیشرویی است که در سواحل مکران و چابهار هدف‌گذاری شده و درحال ساخت است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     عبدالرحیم کردی گفت: ۳۰ میلیون تن تولید مواد پتروشیمی بالادستی و پایین دستی در سواحل مکران پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و شهرک پتروشیمی مکران از اواخر سال ۹۱ درحال ساخت است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در این شهرک که تاکنون بیش‌از ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت هزینه شده، قرار است ۱۸ واحد پتروشیمی ساخته شود؛ یکی از این واحد‌ها مراحل پایانی ساخت را می‌گذارند و پیش‌بینی می‌شود سال آینده با ظرفیت ۸ میلیون تن متانول وارد مدار تولید شود.
کردی گفت: قرار بوده این مجموعه شهریور ۹۹ وارد مدار تولید شود، اما مشکلات ارزی و هم‌چنین مشکلاتی که در خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به وجود آمد موجب شد پروژه عقب بیفتد؛ درحال حاضر مشکلات تا حدودی ارزی برطرف و پروژه خط گاز به‌عنوان خوراک اصلی پتروشیمی تا بهار ۱۴۰۰ به چابهار می‌رسد.
گفتنی است شهرک پتروشیمی مکران بزرگ‌ترین پروژه‌ صنعتی استان سیستان و بلوچستان است و دولت وعده راه‌اندازی اولین واحد آن را تا سال آینده داده است.


کد مطلب: 123999

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/123999/سرمایه-گذاری-شرکت-آلمانی-پتروشیمی-مکران

نفت ما
  https://www.naftema.com