۰
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۱۲۳۹۹۹
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی در پتروشیمی مکران 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پتروشیمی مکران محرک پیشرویی است که در سواحل مکران و چابهار هدف‌گذاری شده و درحال ساخت است.
  عبدالرحیم کردی
  عبدالرحیم کردی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     عبدالرحیم کردی گفت: ۳۰ میلیون تن تولید مواد پتروشیمی بالادستی و پایین دستی در سواحل مکران پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و شهرک پتروشیمی مکران از اواخر سال ۹۱ درحال ساخت است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در این شهرک که تاکنون بیش‌از ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت هزینه شده، قرار است ۱۸ واحد پتروشیمی ساخته شود؛ یکی از این واحد‌ها مراحل پایانی ساخت را می‌گذارند و پیش‌بینی می‌شود سال آینده با ظرفیت ۸ میلیون تن متانول وارد مدار تولید شود.
کردی گفت: قرار بوده این مجموعه شهریور ۹۹ وارد مدار تولید شود، اما مشکلات ارزی و هم‌چنین مشکلاتی که در خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به وجود آمد موجب شد پروژه عقب بیفتد؛ درحال حاضر مشکلات تا حدودی ارزی برطرف و پروژه خط گاز به‌عنوان خوراک اصلی پتروشیمی تا بهار ۱۴۰۰ به چابهار می‌رسد.
گفتنی است شهرک پتروشیمی مکران بزرگ‌ترین پروژه‌ صنعتی استان سیستان و بلوچستان است و دولت وعده راه‌اندازی اولین واحد آن را تا سال آینده داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


هرقدر زودتر شاهد راه اندازی این پروژه باشیم زودتر شاهد رفع فقر.بیکاری.افزایش امنیت و رفاه مردم محروم سیستان و بلوچستان هستیم.ان شاالله
کاره خوبیه
کاره خوبیه
کاره خوبیه