کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترجمه کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان حفاری

19 تير 1399 ساعت 7:53

به همت یکی از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران، کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری به فارسی ترجمه و برای استفاده متخصصان و کارکنان صنعت حفاری منتشر شد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیدمرتضی سادات‌نوریه، مترجم کتاب که به‌عنوان رئیس خدمات فنی پروژه معاونت پروژه‌های حفاری شرکت مشغول به‌کار است، گفت: این کتاب تألیف ویلیام جی مرچیسن (William J. Murchison)  است که برای نخستین بار برگردان فارسی می‌شود. محتوای کتاب  قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری بیش از ۳۰ عملیات مهم و کلیدی در فرآیند حفاری یک چاه از ابتدا تا انتها شامل سیال‌های حفاری، کنترل فوران، جداره‌گذاری، مانده‌یابی، حفاری جهت‌دار، آزمایش تکمیل چاه و ... است.
سادات‌نوریه اظهار کرد: این کتاب که قرار است در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در مباحث آموزشی لحاظ شود، می‌تواند برای کارکنان رده‌های مختلف عملیات، سکو، دکلبان، کمک حفار، حفار، سرحفار، رئیس دستگاه و رده‌های بالاتر و همچنین کارآموزان و دانشجویان رشته مهندسی نفت، حفاری و بهره‌برداری مورد استفاده قرار گرفته و مفید و مؤثر واقع شود.
مترجم این کتاب که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی نفت است از سال ۱۳۶۹ به استخدام شرکت ملی حفاری ایران درآمد و در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ دو کتاب با عناوین عملیات کنترل چاه و مبانی مهندسی مخازن شکاف‌دار از وی از سوی انتشارات آییژ به چاپ رسید. سادات‌نوریه عضو انجمن مترجمان ایران و همچنین عضو انجمن نفت ایران است. همچنین انتشار چهار کتاب دیگر تحت عنوان عملیات حفاری به روش فروتعادلی، مهندسی مخازن پیشرفته، خواص سیال‌های مخزن و ۱۰۰ نکته کلیدی برای کارکنان دستگاه‌های حفاری را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.
 


کد مطلب: 125238

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/125238/ترجمه-کتاب-قواعد-عملیاتی-کارکنان-حفاری

نفت ما
  https://www.naftema.com