۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۲۵۲۳۸

ترجمه کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان حفاری

به همت یکی از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران، کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری به فارسی ترجمه و برای استفاده متخصصان و کارکنان صنعت حفاری منتشر شد.
ترجمه کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان حفاری
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیدمرتضی سادات‌نوریه، مترجم کتاب که به‌عنوان رئیس خدمات فنی پروژه معاونت پروژه‌های حفاری شرکت مشغول به‌کار است، گفت: این کتاب تألیف ویلیام جی مرچیسن (William J. Murchison)  است که برای نخستین بار برگردان فارسی می‌شود. محتوای کتاب  قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری بیش از ۳۰ عملیات مهم و کلیدی در فرآیند حفاری یک چاه از ابتدا تا انتها شامل سیال‌های حفاری، کنترل فوران، جداره‌گذاری، مانده‌یابی، حفاری جهت‌دار، آزمایش تکمیل چاه و ... است.
سادات‌نوریه اظهار کرد: این کتاب که قرار است در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در مباحث آموزشی لحاظ شود، می‌تواند برای کارکنان رده‌های مختلف عملیات، سکو، دکلبان، کمک حفار، حفار، سرحفار، رئیس دستگاه و رده‌های بالاتر و همچنین کارآموزان و دانشجویان رشته مهندسی نفت، حفاری و بهره‌برداری مورد استفاده قرار گرفته و مفید و مؤثر واقع شود.
مترجم این کتاب که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی نفت است از سال ۱۳۶۹ به استخدام شرکت ملی حفاری ایران درآمد و در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ دو کتاب با عناوین عملیات کنترل چاه و مبانی مهندسی مخازن شکاف‌دار از وی از سوی انتشارات آییژ به چاپ رسید. سادات‌نوریه عضو انجمن مترجمان ایران و همچنین عضو انجمن نفت ایران است. همچنین انتشار چهار کتاب دیگر تحت عنوان عملیات حفاری به روش فروتعادلی، مهندسی مخازن پیشرفته، خواص سیال‌های مخزن و ۱۰۰ نکته کلیدی برای کارکنان دستگاه‌های حفاری را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی