کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتابخانه ملی حفاری الکترونیکی می‌شود

25 آبان 1399 ساعت 10:42

شرکت ملی حفاری ایران همزمان با روز کتاب و کتابخوانی اعلام کرد: اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی این شرکت، ایجاد کتابخانه الکترونیک را در دستور کار قرار داده است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    امید جورابیان، رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه این شرکت دیروز (۲۴ آبان‌ماه) همزمان با روز کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه شرکت اکنون دارای ۵ هزار و ۴۳۴ عنوان کتاب‌های تخصصی و عمومی است که از این تعداد کتاب، ۲ هزار و ۱۵۰ عنوان تخصصی مرتبط با صنعت حفاری شامل نفت و حفاری، زمین‌شناسی، شیمی، فیزیک، مکانیک، برق، عمران، ایمنی رایانه، مهندسی ساختمان و کتاب‌هایی در زمینه‌های حقوق، ریاضی، مدیریت، حسابداری، روان‌شناسی است و ۶۴۰ عنوان کتاب‌ مذهبی، تاریخی، اجتماعی، فلسفی، یک هزار و ۷۲۰ عنوان کتاب‌ داستان و رمان و ۸۷۶ عنوان کتاب فنی و مهندسی به زبان انگلیسی در این کتابخانه موجود است.
جورابیان در همین ارتباط به ۳۸۴ مورد پایان‌نامه‌ فارسی و ۱۶ مورد انگلیسی در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: در این مجموعه ۲۳۵ جزوه تدوین‌شده فنی و تخصصی که تدریس دوره‌های آموزشی براساس محتوای این جزوه‌ها انجام می‌شود و در مراحل چاپ به‌صورت کتاب قرار دارد نیز موجود است.
وی با بیان اینکه کتابخانه ملی حفاری هم‌اکنون  ۵ هزار و ۳۰۰ نفر عضو دارد که ۷۰۰  عضو به‌طور مستمر به کتابخانه مراجعه و کتاب دریافت می‌کنند، افزود: با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و دیگر مدیریت‌ها و ادارات ستادی و عملیاتی ترجمه، تألیف، ویرایش، بازنگری و روزآمد کردن ۴۰ عنوان جزوه کاربردی نیز در حال اجراست.
رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران تهیه ۴۸ عنوان کتاب جدید عمومی را از اقدام‌های امسال برشمرد و اظهار کرد: امروزه همپای همه تحولات بشری، عرصه کتابخوانی نیز از ابزار و فناوری  بهره‌مند شده است و کتابخوانی به صورت برخط مورد استفاده کارکنان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
جورابیان با این توضیح که این واحد بخشی از اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی است، گفت: اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی موضوع ایجاد کتابخانه الکترونیک را در دستور کار قرار داده و پیگیر اجرای آن است.
وی تصریح کرد: با توجه به  راهبرد مدیریت منابع انسانی شرکت مبنی بر توانمندسازی این حوزه و استقرار سیستم مدیریتی برای سازمان‌های آموزشی (ISO ۲۱۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۸)، این استاندارد شامل کتابخانه نیز خواهد شد.
رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه‌ریزی برای تشویق کارکنان و علاقه‌مندان به کتابخوانی، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، ایجاد غرفه در نمایشگاه سالانه شرکت از شمار اقدام‌های همسو با این هدف است که با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرایی شدن آنها به زمان مناسب موکول شده است.
 


کد مطلب: 129937

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/129937/کتابخانه-ملی-حفاری-الکترونیکی-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com