کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

 آغاز تعمیرات اساسی پتروشیمی شیمی بافت

1 آذر 1399 ساعت 16:02

  فاز اجرایی پروژه اورهال (سایت صنعتی و مخازن) و طراحی، ساخت و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق بر روی مخازن سایت ۱ شرکت پتروشیمی شیمی بافت (از شرکتهای تابعه شستا)در ماه جاری  رسماً آغاز گردید.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیدمحسن شمس مدیرعامل این شرکت ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در راستای کاهش ریسک های HSE محیط کار و رفع موارد اشاره شده در HAZOP انجام شده در سطح کارخانه سایت ۱ شرکت و همچنین حمایت کامل مدیران شرکت های هلدینگ، این پروژه ها تعریف گردید.

به گفته وی در طول زمان توقف واحد و اورهال مخازن، ایجاد طراحی جدید و تغییر در مسیر ورودی و خروجی مخازن با نصب شیرهای کنترلی در شرایط اضطراری بر روی این مسیرها، نصب شیرهای کنترلی بر روی مسیر فلرینگ مخازن تحت فشار با قابلیت فرمان از اتاق کنترل، بازسازی و ترمیم کولینگ تاورها و تعویض کاتالیست های راکتورها انجام خواهد شد.

سیدمحسن شمس افزود: جایگزینی و جابه جایی لول ترانسمیترهای جدید، انجام کارهای گرم مربوط به نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق، بازرسی کل مخازن و همچنین سقف شناور مخزن MTBE بعنوان مهمترین کارهای تعریف شده می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که به دلیل پیچیدگی دستگاه‌های صنعتی و نیز برای جلوگیری از خطرات احتمالی، اورهال را معمولا افراد متخصص و باتجربه در زمینه های مکانیک، الکتریک، الکترونیک و صنایع انجام می‌دهند، افزود:این دوره تعمیرات اساسی به همت و تلاش شبانه روزی پرسنل واحدهای خدمات فنی(نظارت)، تعمیرات، بهره برداری و HSE کارخانه و با رعایت کامل مسائل ایمنی و درکمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت در پایان اظهار داشت: اورهال مخازن ذخیره خوراک و محصولات شرکت برای اولین بار از بدو راه اندازی تاکنون که قریب به ۱۸ سال است انجام می گیرد و مطالعات کامل و دقیق آن  از سال ۹۸ آغاز و ارکان مدیریت پروژه جهت اجرای هرچه بهتر آن مشخص گردید.

 


کد مطلب: 130156

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130156/آغاز-تعمیرات-اساسی-پتروشیمی-شیمی-بافت

نفت ما
  https://www.naftema.com