کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حمایت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی؛

بومی سازی تجهیزات خارجی در پتروشیمی کارون

8 آذر 1399 ساعت 11:58

یک مقام مسئول با اشاره به صدور دستوراتی ازسوی مدیرعامل پتروشیمی کارون برای تشکیل کمیته خودکفایی از بومی سازی و ایرانی‌سازی تجهیزات پیچیده، فنی و تکنولوژیکی دوار در این زنجیره ایزوسیانات خبر داد و اعلام کرد: با حمایت شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات و قطعات وارداتی پتروشیمی کارون ایرانی‌سازی شده است. 


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مهندس «میثم یوسفی» در تشریح دستاوردهای تشکیل کمیته خودکفایی این زنجیره ایزوسیانات کشور از سوی مدیرعامل پتروشیمی کارون از سال 95 تاکنون، گفت: اکثر تجهیزات و ماشین آلات موجود در پتروشیمی کارون خاص و دارای پیچیدگی های فنی و تکنولوژیکی است .
رئیس کمیته خودکفایی پتروشیمی کارون با اعلام اینکه با تشکیل کمیته خودکفایی با صدور دستوراتی از سوی مدیرعامل پتروشیمی، طراحی و ساخت مرحله به مرحله و مطابق با یک برنامه زمان بندی و گروه بندی کالایی در این شرکت پتروشیمی آغاز شد، تصریح کرد: در گام نخست بومی سازی و ایرانی سازی تجهیزات دوار شامل انواع پمپ ها، توربوکمپرسور، کمپرسور، راکتورها و ... در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی با اجرای سیاست های حمایتی از شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات صنعتی در داخل کشور حدود یک‌هزار و 400 قطعه و تجهیز مرتبط با ماشین آلات دوار در پتروشیمی کارون به طور کامل بومی سازی شده و نیازی به واردات تجهیزات از شرکت های خارجی نیست.


کد مطلب: 130412

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130412/بومی-سازی-تجهیزات-خارجی-پتروشیمی-کارون

نفت ما
  https://www.naftema.com