> بومی سازی تجهیزات خارجی در پتروشیمی کارون | نفت ما
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۳۰۴۱۲
با حمایت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی؛

بومی سازی تجهیزات خارجی در پتروشیمی کارون

یک مقام مسئول با اشاره به صدور دستوراتی ازسوی مدیرعامل پتروشیمی کارون برای تشکیل کمیته خودکفایی از بومی سازی و ایرانی‌سازی تجهیزات پیچیده، فنی و تکنولوژیکی دوار در این زنجیره ایزوسیانات خبر داد و اعلام کرد: با حمایت شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات و قطعات وارداتی پتروشیمی کارون ایرانی‌سازی شده است. 
بومی سازی تجهیزات خارجی در پتروشیمی کارون
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مهندس «میثم یوسفی» در تشریح دستاوردهای تشکیل کمیته خودکفایی این زنجیره ایزوسیانات کشور از سوی مدیرعامل پتروشیمی کارون از سال 95 تاکنون، گفت: اکثر تجهیزات و ماشین آلات موجود در پتروشیمی کارون خاص و دارای پیچیدگی های فنی و تکنولوژیکی است .
رئیس کمیته خودکفایی پتروشیمی کارون با اعلام اینکه با تشکیل کمیته خودکفایی با صدور دستوراتی از سوی مدیرعامل پتروشیمی، طراحی و ساخت مرحله به مرحله و مطابق با یک برنامه زمان بندی و گروه بندی کالایی در این شرکت پتروشیمی آغاز شد، تصریح کرد: در گام نخست بومی سازی و ایرانی سازی تجهیزات دوار شامل انواع پمپ ها، توربوکمپرسور، کمپرسور، راکتورها و ... در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی با اجرای سیاست های حمایتی از شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات صنعتی در داخل کشور حدود یک‌هزار و 400 قطعه و تجهیز مرتبط با ماشین آلات دوار در پتروشیمی کارون به طور کامل بومی سازی شده و نیازی به واردات تجهیزات از شرکت های خارجی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی