کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت گچساران سرقت شد

12 آذر 1399 ساعت 15:12

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۵۴۰۰ متر لوله خط انتقال نفت بی بی حکیمه به گوره صنعت نفت گچساران به سرقت رفت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی جعفری دیزگانی افزود: طبق شواهد این میزان خطوط لوله ۸ اینچی  انتقال نفت در اواسط مهر امسال به سرقت رفته است.
وی بیان کرد: قدمت خطوط لوله های سرقت شده ۴۵ سال بوده و به دلیل فرسوده بودن در سالهای گذشته به عنوان خط لوله پشتیبانی در موقع اضطراری استفاده می شد.
جعفری دیزگانی تصریح کرد: آخرین بار در دی ماه سال ۹۸ از خط لوله انتقال نفت به سرقت رفته بی بی حکیمه به گوره استفاده شد.
وی ادامه داد: ارزش ریالی لوله های فرسوده سرقت شده ۱۰ میلیارد ریال است.
جعفری دیزگانی گفت: با توجه به حجم گسترده خطوط لوله صنعت نفت این شهرستان در چهار استان  سالانه بصورت فصلی از خطوط لوله های این شرکت بازدید به عمل می آید و آخرین بازدید از خطوط لوله بی بی حکیمه به گوره تابستان ۹۹ بوده است.
وی ابراز کرد:  این شرکت دارای بیش از هفت هزار کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ است که به دلیل پراکندگی تاسیسات این اداره نگهداری تعمیرات و خطوط لوله نفت گچساران نسبت به دیگر نقاط از حساسیت بیشتری برخوردار است. 
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 130625

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130625/۵۴۰۰-متر-لوله-انتقال-نفت-گچساران-سرقت

نفت ما
  https://www.naftema.com