۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۳۰۶۲۵

۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت گچساران سرقت شد

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۵۴۰۰ متر لوله خط انتقال نفت بی بی حکیمه به گوره صنعت نفت گچساران به سرقت رفت.
۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت گچساران سرقت شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی جعفری دیزگانی افزود: طبق شواهد این میزان خطوط لوله ۸ اینچی  انتقال نفت در اواسط مهر امسال به سرقت رفته است.
وی بیان کرد: قدمت خطوط لوله های سرقت شده ۴۵ سال بوده و به دلیل فرسوده بودن در سالهای گذشته به عنوان خط لوله پشتیبانی در موقع اضطراری استفاده می شد.
جعفری دیزگانی تصریح کرد: آخرین بار در دی ماه سال ۹۸ از خط لوله انتقال نفت به سرقت رفته بی بی حکیمه به گوره استفاده شد.
وی ادامه داد: ارزش ریالی لوله های فرسوده سرقت شده ۱۰ میلیارد ریال است.
جعفری دیزگانی گفت: با توجه به حجم گسترده خطوط لوله صنعت نفت این شهرستان در چهار استان  سالانه بصورت فصلی از خطوط لوله های این شرکت بازدید به عمل می آید و آخرین بازدید از خطوط لوله بی بی حکیمه به گوره تابستان ۹۹ بوده است.
وی ابراز کرد:  این شرکت دارای بیش از هفت هزار کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ است که به دلیل پراکندگی تاسیسات این اداره نگهداری تعمیرات و خطوط لوله نفت گچساران نسبت به دیگر نقاط از حساسیت بیشتری برخوردار است. 
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی