کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش ۲.۳۰۰ هزار بشکه نفت محقق نمی شود

30 آذر 1399 ساعت 9:28

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد در بودجه کسری داریم و قطعا سال آینده هم این وضعیت ادامه خواهد داشت بنابراین واقعیات موجود با بودجه ارائه شده هم‌خوانی ندارد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسین حسین‌زاده  با اشاره به برخی ویژگی‌های لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: این بودجه با توجه به وضعیت تحریم بر مبنای اقتصاد مقاومتی و در واقع جداسازی بودجه از نفت و اصلاح ساختار بودجه بسته شده است.
وی گفت: از آنجا که بودجه 1400 با پایان فعالیت دولت فعلی پیش‌بینی شده، لذا باید توجه داشت که 6 ماه از ابتدای کار دولت سیزدهم متاثر از این بوجه خواهد بود.
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده قیمت نفت از یک میلیون تا دو و نیم میلیون بشکه حداکثر تا 40 دلار محاسبه شده که با توجه به وضعیت موجود احتمالا با عدم موفقیت در این میزان فروش مواجه خواهیم بود.
حسین‌زاده تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در کمیسیون تلفیق نقاط ضعفی همچون میزان فروش نفت در بودجه سال آینده را برطرف کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اینکه چه عددی (بودجه) به استان فارس تعلق گرفته است را جمع‌بندی نکرده‌ایم و در ریز جزئیات در حال بررسی هستیم.
حسین‌زاده همچنین با ابراز تاسف از ارسال لایحه بودجه سال 1400 به مجلس، گفت: ما باید صادقانه با مردم حرف بزنیم و این وضعیت فرستادن بوجه اصلأ در شأن و شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی دنیا و بیماری کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد در بودجه کسری داریم و قطعا سال آینده هم این وضعیت ادامه خواهد داشت بنابراین واقعیات موجود با بودجه ارائه شده هم‌خوانی ندارد.
حسین‌زاده همچنین علت کسری بودجه را عوامل مختلفی از جمله تحریم‌ها، کرونا و عدم فروش نفت دانست و افزود: کشور ایران سالیان سال متکی به نفت بوده و در حال حاضر با توجه به اینکه می‌خواهیم از اقتصاد نفتی فارغ شویم این چالش‌ها به وجود می‌آید.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 131290

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/131290/فروش-۲-۳۰۰-هزار-بشکه-نفت-محقق-نمی-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com