۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۳۱۲۹۰

فروش ۲.۳۰۰ هزار بشکه نفت محقق نمی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد در بودجه کسری داریم و قطعا سال آینده هم این وضعیت ادامه خواهد داشت بنابراین واقعیات موجود با بودجه ارائه شده هم‌خوانی ندارد.
فروش ۲.۳۰۰ هزار بشکه نفت محقق نمی شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسین حسین‌زاده  با اشاره به برخی ویژگی‌های لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: این بودجه با توجه به وضعیت تحریم بر مبنای اقتصاد مقاومتی و در واقع جداسازی بودجه از نفت و اصلاح ساختار بودجه بسته شده است.
وی گفت: از آنجا که بودجه 1400 با پایان فعالیت دولت فعلی پیش‌بینی شده، لذا باید توجه داشت که 6 ماه از ابتدای کار دولت سیزدهم متاثر از این بوجه خواهد بود.
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده قیمت نفت از یک میلیون تا دو و نیم میلیون بشکه حداکثر تا 40 دلار محاسبه شده که با توجه به وضعیت موجود احتمالا با عدم موفقیت در این میزان فروش مواجه خواهیم بود.
حسین‌زاده تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در کمیسیون تلفیق نقاط ضعفی همچون میزان فروش نفت در بودجه سال آینده را برطرف کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اینکه چه عددی (بودجه) به استان فارس تعلق گرفته است را جمع‌بندی نکرده‌ایم و در ریز جزئیات در حال بررسی هستیم.
حسین‌زاده همچنین با ابراز تاسف از ارسال لایحه بودجه سال 1400 به مجلس، گفت: ما باید صادقانه با مردم حرف بزنیم و این وضعیت فرستادن بوجه اصلأ در شأن و شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی دنیا و بیماری کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد در بودجه کسری داریم و قطعا سال آینده هم این وضعیت ادامه خواهد داشت بنابراین واقعیات موجود با بودجه ارائه شده هم‌خوانی ندارد.
حسین‌زاده همچنین علت کسری بودجه را عوامل مختلفی از جمله تحریم‌ها، کرونا و عدم فروش نفت دانست و افزود: کشور ایران سالیان سال متکی به نفت بوده و در حال حاضر با توجه به اینکه می‌خواهیم از اقتصاد نفتی فارغ شویم این چالش‌ها به وجود می‌آید.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای