کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه اعتراضی مدنی زادگان به قانون جدید بهداشت و درمان نفت

3 مرداد 1400 ساعت 11:10

جعفر مدنی زادگان به نظامنامه جدید مالی سازمان بهداشت و درمان نفت که بر مبنای feefor به جای نظام سرانه ای، بعنوان مصوبه مجمع سازمان امضاء و ابلاغ شده است اعتراض کرده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   متن نامه مدنی زادگان به شرح زیر است:

باسمه تعالی
سلام بزرگواران عزیز
با پوزش از تصدیع، مستحضرید که سازمان بهداشت و  درمان صنعت نفت همزاد و همپای ۱۱۰ ساله صنعت نفت کشور است.
خدمات این سازمان تخصصی و خوش نام در کنار جانفشانی همکاران ساعی و تلاشگر صنعت نفت درگستره ایران عزیز بر پرسنل محترم شاغل و بازنشستگان صنعت نفت و شهروندانی که در کنار تأسيسات صنعت نفت زندگی مینمایند، پوشیده نیست.
درحالی که بسیاری از سازمانهای بزرگ کشور پس از نفت در کنار خود امکانات نسبتاً مشابهی بوجودآورده اند، در طی هشت سال اخیر وزیر محترم نفت پیوسته اصرار بر تغییر نظامنامه مالی بهداشت و درمان نفت داشته و انتزاع آن را در نهایت از نفت دنبال می کرده است.
در دوران بیش از چهل ساله خدمتم بعنوان نسل سوم خانواده در واحدهای عملیاتی و ستادی نفت، پیوسته شاهد خدمات متهورانه و جانفشانی پرسنل این سازمان شریف بویژه در جنگ بوده ام. طی همکاری مستقیم با این سازمان در سالهای پایانی خدمت، چندین بار از طرف وزیر محترم نفت، این موضوع مطرح و در جلسات کارشناسی و مدیریتی به دلیل عدم مزیت حرفه ای برای اداره مناسب صنعت نفت و نداشتن منطق قوی کارشناسی در کلیه جلسات اشاره شده رد و مورد اقدام قرار نگرفت.
حسب اطلاع هفته گذشته آقای وزیر نفت بالاخره نظامنامه جدید مالی سازمان بهداشت و درمان نفت را بر مبنای feefor به جای نظام سرانه ای، بعنوان مصوبه مجمع سازمان امضاء و ابلاغ کرده است. 
شایان ذکر است برابر اعلام پزشکان متخصص و مورد وثوق، نظام مذکور درنظامهای درمانی پیشرفته جهان منسوخ شده است.
اینک درشرایط موجود کشور با توجه به ضرورت حمایت جدی از صنعت نفت بعنوان موتور محرکه اقتصاد کشور هرگونه تضعیف سازمان بهداشت و درمان که با سرمایه های  فرهیخته انسانی نفت پیوند و حضوری درهم تنیده دارند، جفايي بزرگ در حق کارکنان صنعت نفت و بازنشستگان گرانقدر بوده و موجب اختلال در سلامت روانی و جسمی خدمت گیرندگان، دلسردی و سقوط بیش از پیش تعلق سازمانی خواهد بود.
پرداخت هزینه های سازمان به شکل صورت وضعیتی در این نظامنامه به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های بیمارستانهای نه گانه و مراکز سازمان به ویژه در مناطق عملیاتی جنوب نخواهد بود و متاسفانه بیشترین آسیب را بخش های عملیاتی صنعت نفت خواهند دید. لاجرم سازمان بهداشت و درمان نیز مشابه سایر واحدهای رفاهی، آموزشی و... صنعت نفت که تعطیل و منحل شده اند به استدراج کشیده شده و با تحقق این  نظامنامه به تعطیلی کشیده میشود.
این تصمیم غیر کارشناسی و ابلاغ عجولانه آن در روزهای پایانی دولت و وزارت نفت، تعجب آور و نگران کننده است.
تقاضا دارد مقامات و مسئولین ذیربط و خبرگان متخصص، دردمند وآشنا به این مهم نسبت به بررسی این هنجارشکنی آشکار اهتمام فرمایند و برای پاسداشت خدمات پرسنل خدوم صنعت نفت و تکریم بازنشستگان معزز که بالمآل به نجات صنعت نفت می انجامد معاضدت فرمایند.
با اعتذار و تقدیر جعفر مدنی زادگان


کد مطلب: 137411

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/137411/نامه-اعتراضی-مدنی-زادگان-قانون-جدید-بهداشت-درمان-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com