۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۳۷۴۱۱

نامه اعتراضی مدنی زادگان به قانون جدید بهداشت و درمان نفت

جعفر مدنی زادگان به نظامنامه جدید مالی سازمان بهداشت و درمان نفت که بر مبنای feefor به جای نظام سرانه ای، بعنوان مصوبه مجمع سازمان امضاء و ابلاغ شده است اعتراض کرده است.
نامه اعتراضی مدنی زادگان به قانون جدید بهداشت و درمان نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   متن نامه مدنی زادگان به شرح زیر است:

باسمه تعالی
سلام بزرگواران عزیز
با پوزش از تصدیع، مستحضرید که سازمان بهداشت و  درمان صنعت نفت همزاد و همپای ۱۱۰ ساله صنعت نفت کشور است.
خدمات این سازمان تخصصی و خوش نام در کنار جانفشانی همکاران ساعی و تلاشگر صنعت نفت درگستره ایران عزیز بر پرسنل محترم شاغل و بازنشستگان صنعت نفت و شهروندانی که در کنار تأسيسات صنعت نفت زندگی مینمایند، پوشیده نیست.
درحالی که بسیاری از سازمانهای بزرگ کشور پس از نفت در کنار خود امکانات نسبتاً مشابهی بوجودآورده اند، در طی هشت سال اخیر وزیر محترم نفت پیوسته اصرار بر تغییر نظامنامه مالی بهداشت و درمان نفت داشته و انتزاع آن را در نهایت از نفت دنبال می کرده است.
در دوران بیش از چهل ساله خدمتم بعنوان نسل سوم خانواده در واحدهای عملیاتی و ستادی نفت، پیوسته شاهد خدمات متهورانه و جانفشانی پرسنل این سازمان شریف بویژه در جنگ بوده ام. طی همکاری مستقیم با این سازمان در سالهای پایانی خدمت، چندین بار از طرف وزیر محترم نفت، این موضوع مطرح و در جلسات کارشناسی و مدیریتی به دلیل عدم مزیت حرفه ای برای اداره مناسب صنعت نفت و نداشتن منطق قوی کارشناسی در کلیه جلسات اشاره شده رد و مورد اقدام قرار نگرفت.
حسب اطلاع هفته گذشته آقای وزیر نفت بالاخره نظامنامه جدید مالی سازمان بهداشت و درمان نفت را بر مبنای feefor به جای نظام سرانه ای، بعنوان مصوبه مجمع سازمان امضاء و ابلاغ کرده است. 
شایان ذکر است برابر اعلام پزشکان متخصص و مورد وثوق، نظام مذکور درنظامهای درمانی پیشرفته جهان منسوخ شده است.
اینک درشرایط موجود کشور با توجه به ضرورت حمایت جدی از صنعت نفت بعنوان موتور محرکه اقتصاد کشور هرگونه تضعیف سازمان بهداشت و درمان که با سرمایه های  فرهیخته انسانی نفت پیوند و حضوری درهم تنیده دارند، جفايي بزرگ در حق کارکنان صنعت نفت و بازنشستگان گرانقدر بوده و موجب اختلال در سلامت روانی و جسمی خدمت گیرندگان، دلسردی و سقوط بیش از پیش تعلق سازمانی خواهد بود.
پرداخت هزینه های سازمان به شکل صورت وضعیتی در این نظامنامه به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های بیمارستانهای نه گانه و مراکز سازمان به ویژه در مناطق عملیاتی جنوب نخواهد بود و متاسفانه بیشترین آسیب را بخش های عملیاتی صنعت نفت خواهند دید. لاجرم سازمان بهداشت و درمان نیز مشابه سایر واحدهای رفاهی، آموزشی و... صنعت نفت که تعطیل و منحل شده اند به استدراج کشیده شده و با تحقق این  نظامنامه به تعطیلی کشیده میشود.
این تصمیم غیر کارشناسی و ابلاغ عجولانه آن در روزهای پایانی دولت و وزارت نفت، تعجب آور و نگران کننده است.
تقاضا دارد مقامات و مسئولین ذیربط و خبرگان متخصص، دردمند وآشنا به این مهم نسبت به بررسی این هنجارشکنی آشکار اهتمام فرمایند و برای پاسداشت خدمات پرسنل خدوم صنعت نفت و تکریم بازنشستگان معزز که بالمآل به نجات صنعت نفت می انجامد معاضدت فرمایند.
با اعتذار و تقدیر جعفر مدنی زادگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عباس شکوه
باسلام و عرض ادب خدمت برادر ارجمندم جناب آقای جعفرمدنی زاده گان
برادر شما بهترمیدانید باهدف آقای زنگ.نه برای تخریب نفت آمده،برادر شما وجناب آقای مهندس کاشفی انتظار داریم باهمکاری سایر بزرگان و دلسوزان نفت مشکل را پیگیری فرمائید والبته از دولت آقای روحانی بیشتر ازاین انتظار نداشتیم
علی
به بهانه وزیر جدید

خيال زلف تو گفتا که جان وسيله مساز
کز اين شکار فراوان به دام ما افتد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که سه گزینه نهایی رئیس جمهور منتخب برای وزارت نفت معر فی شده اند .
از میان این سه گزینه تنها یک گزینه ازبدنه وزارت نفت است .!
در مدت تصدی بیژن زنگنه به ویژه دوره دوم ،کارکنان فرهیخته صنعت نفت که در زمره بهترین متخصین نفت و گاز و پتروشیمی با معیارهای جهانی می باشند از تهاجم بی رحمانه افراد بی تسکره چنان سرخورده و بی انگیزه شده اند که اغلب فرار را بر قرار ترجیح داده اند و اندک بازماندگان این جدال نابرابر تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند به گزینه غیر شرکتی حتی فکر کنند .
رئیس جمهور منتخب چنانچه برنامه محقق نمودن شعارعدالت و توسعه را در دستور کار دارند و در این راستا روی همکاری قاطبه نیروهای توانمند وزارت نفت حسابی ویژه باز کرد ه اند ، می بایست به این مهم عنایت ویژه داشته باشند که اگر وزیر نفت از جنس و هم خانواده کارکنان رسمی وزارت نفت انتخاب نشود ، همکاران ساعی و تلاشگر صنعت نفت زیر علمش به اختیار سینه نخواهند زد !
در طی این مدت وزیر نفت دولت به اصطلاح تدبیر و امید با نادیده گرفتن توانمندی نیروهای درون سازمانی و میدان دادن به مدیران غیر شرکتی و نا آشنا با فرهنگ غنی نفت و گاز و پتروشیمی و بعضا خام و بی تجربه آن هم در راس امور حساس و مهم موجب گردیده است که احساس عدم تعلق سازمانی در مجموعه نیروهای تخصصی چهار شرکت اصلی بخصوص پتروشیمی به حد فوق اشباع برسد ، به طوریکه قریب چهار سال است پست های مدیریتی و کلیدی وزارت نفت و بخصوص اعضای هیات مدیره های شرکت های فرعی از جمله شرکت ملی صنایع پتروشیمی و زیر مجموعه جولانگاه نیروهای غیر شرکتی و نا آشنا با صنعت گردیده است.
مجموعه ای متشکل از پانزده شرکت گل سرسبد پتروشیمی که با خون دل ساخته شد و سرداران بی ادعای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اوج تحریم مظلومانه ساختند ولی مهاجمین بی رحم به کمک برخی سست عناصر داخلی با تمام توان بدانان تاختند ! ( این گل که هر دم ، در دست بادی است ، گو شرم بادت ، از عندلیبان )
اتفاق نامیمونی که در دوره دوم وزارت بیژن زنگنه با اهداف از پیش تعیین شده و در خوش بینانه ترین حالت به قصد باج دادن به شغال به اوج خود رسید .
جفای آشکاری که کمترین هزینه آن به حاشیه راندن و خانه نشینی نیروهای آماده و آموزش دیده شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.
در شرایط حساس کنونی با توجه به لزوم حمایت تمام قد ازصنعت نفت و پتروشیمی به عنوان محور اصلی توسعه اقتصادی کشور هر گونه تضعیف جایگاه وزارت نفت ، تضعیف بدنه کارشناسی و سرمایه های ارزشمند نیروی انسانی را به همراه خواهد داشت که جفایی بزرگ در حق کارکنان صنعت نفت بوده وموجب اختلال جدی در بخش منابع انسانی و دلسردی و ازبین رفتن اندک تعلق خاطر سازمانی باقیمانده از پسماند ویرانه ای میگردد که بیژن زنگنه به عنوان میراث شوم از خود برجای گذاشت .
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی