کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود وزیر نفت به گچساران

9 مهر 1400 ساعت 9:47

جواد اوجی وزیر نفت امروز به گچساران سفر کرد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    وزیر نفت برای شرکت در جلسه شورای اداری صبح امروز، به این شهرستان سفر کرد و هم اکنون در حال بازدید از سد چم شیر است.
بنا به این گزارش سد چمشیر با هدف تولید انرژی برقابی به میزان ۴۸۲ گیگا بایت ساعت در سال و تامین آب کشاورزی، شرب، صنعت و توسعه گردشگری و کنترل سیلاب در حال احداث است و هم اکنون ۸۴ درصد پیشرفت کاری دارد.
شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دومین تولید کننده نفت خام است.
این شرکت با متوسط تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک در روز سهم عمده‌ای در تأمین درآمد‌های اقتصادی کشور دارد.
همچنین قرار گرفتن تلمبه خانه گوره و چندراهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل گناوه، ازسوی دیگر گچساران را به عنوان یک شرکت مهم در عرصه تولید و صدور نفت خام مطرح ساخته است.
قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.


کد مطلب: 139787

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/139787/ورود-وزیر-نفت-گچساران

نفت ما
  https://www.naftema.com