کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاه میرزایی در پاسخ به نفت ما:

حذف نام نعمت زاده ارتباطی به بنده نداشت!

مرضیه حسینی

19 بهمن 1400 ساعت 11:32

این اقدام، تصمیم شورای انقلاب فرهنگی بوده که در حوزه تصمیم گیری کاملا مستقل است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مرتضی شاه میرزایی در مصاحبه با نفت ما و در پاسخ به این سوال که چرا نام مهندس نعمت زاده از ساختمان پتروشیمی حذف شده گفت: این اقدام، تصمیم شورای فرهنگی بوده که در حوزه تصمیم گیری کاملا مستقل است، شورا عزم کرده که در راستای حفظ نام و یاد شهدا در اماکن و نهاد و سازمان های مختلف، سالن ها به نام شهدا مزین شود به همین دلیل در ساختمان پتروشیمی نام سالن مهندس نعمت زاده به نام شهدا تغییر یافت و اتفاقا ایشان از این کار بسیار استقبال کردند. این تغییر نام در سالن های دیگر وزارتخانه نفت نیز انجام شده است.

کنسرسیوم هلدینگ های پتروشیمی و سرمایه گذاری خارجی، حلال مشکل خوراک گاز خواهند بود!

 شاه میرزایی درنشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و در پاسخ به سوال دیگر نفت ما گفت: قطعی های مکرر گاز در زمستان امسال به این دلیل رخ داده که دولت، رفاه شهروندان را بر صنایع ترجیح داده است. این کمبود و اجبار به این انتخاب به زودی رفع خواهد شد زیرا شرکت ملی نفت طرح های راهگشا و جدی برای تامین خوراک پتروشیمی ها دارد. جمع آوری گازهای همراه و ممانعت از فلر شدن و هدایت آنها به سمت توسعه پتروشیمی و تامین خوراک گاز از جمله این طرح هاست که مقرر است هلدینگ های فعال پتروشیمی برای اجرایی شدن این طرح ورود کنند و پیشنهادات خود را ارائه کنند. وی افزود:سرمایه گذاری شرکت هایی چون بیدبلند، ان جی ال ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ و توسعه پالایشگاه ها از جمله مصادیق این طرح است.
شکل گیری کنسرسیومی از هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی و سرمایه گذاری توسط آنها در راستای بهره برداری از میادین مشترک نفتی و گازی و فراهم کردن امکانی برای استحصال ذخایر گازی از میادین دست نخورده از برنامه های مهم شرکت ملی نفت با هدف حل مشکل تامین خوراک است. در حوزه پالایش و فرآورش گاز ترش و ورود آن به شبکه گاز شیرین نیز بر توان و ظرفیت ۲۸ فاز پارس جنوبی حساب کرده و برنامه ای جدی برای تقویت پارس جنوبی و مجتمع پتروشیمی بوشهر در راستای شیرین کردن گاز داریم. طرح دیگر ما برای حل مشکل خوراک و به صورت کلی توسعه پتروشیمی و گسترش زنجیره ارزش، انعقاد بیش از ۱۰ قرارداد با شرکت های خارجی است که تا کنون ۴ و نیم میلیارد دلار آن قطعی و محقق شده است. ارتقا سطح دانش و فناوری برای استحصال نفت و گاز از میادین نیز برنامه شرکت ملی پتروشیمی است که برای بومی سازی کاتالیست ها و فرمول ها مشکل خاصی نداریم در حوزه تجهیزات نیز اگر نیاز باشد وارد می کنیم.


کد مطلب: 143793

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/143793/حذف-نام-نعمت-زاده-ارتباطی-بنده-نداشت

نفت ما
  https://www.naftema.com