کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت ملی پخش در گفتگو با نفت ما:

حل مشکل کارمزد جایگاه داران سوخت زمانبر خواهد بود!

مرضیه حسینی

21 اسفند 1400 ساعت 10:32

پایین بودن کارمزد و عدم تناسب میان هزینه جایگاه داری و درآمد حاصل از کارمزد، بزرگترین دغدغه و گلایه جایگاه داران سوخت و مطالبه آنها از شرکت ملی پالایش و پخش است.


پایین بودن کارمزد و عدم تناسب میان هزینه جایگاه داری و درآمد حاصل از کارمزد، بزرگترین دغدغه و گلایه جایگاه داران سوخت و مطالبه آنها از شرکت ملی پالایش و پخش است. جایگاه داران می گویند سالهاست که به طرق مختلف از جمله برگزاری جلسات متعدد با شرکت ملی پالایش و پخش و نامه نگاری با بسیاری از نهادهای دولتی، اقدام به بیان مشکلات خود کرده اند، این مطالبه گری اما پاسخی در بر نداشته و مسئولین هر بار حل معضلات را به زمان دیگری و به آینده موکول کرده اند.
کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با نفت ما در پاسخ به مطالبات و اعتراضات جایگاه داران سوخت نسبت به پایین بودن کارمزد و خطر تعطیلی جایگاه های سوخت گفت: نحوه حق العمل جایگاه داران و میزان آن و شیوه پرداختش را قانون مشخص کرده، تصمیم گیری در این خصوص، بر عهده کارگروهی متشکل از وزارت نفت، سازمان برنامه بودجه و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است. تغییر این رویه و قانون نیز مستلزم تصمیم‌گیری‌های جدید و بررسی مدارک و مستندات ارایه شده از طرف جایگاه‌داران توسط کارشناسان است. یعنی هر تغییر یا هر دستوری قبل از رفتن به هئیت دولت، می بایست در جلسات متعدد کارشناسی و بررسی شود. بدین ترتیب که نتایج جلسات و کارشناسی ها به اطلاع کارگروه گفته شده می رسد، کارگروه نیز به نوبه خود مساله و مطالبه را بررسی کرده و به هئیت دولت تحویل می دهد. 
بنابراین، حل مساله جایگاه داران فرآیندی زمان بر است، همان طور که 8 سال پیش تبدیل  شیوه پرداختِ کارمزد به حق العمل، زمان بر بود و پس از طی پروسه گفته شده انجام شد. 
این در حالیست که جایگاه داران اما می گویند: مستندات ضرر و زیان جایگاه داری را چند سال است که به شرکت پالایش و پخش ارائه می دهیم و در جلسات متعدد شرکت می کنیم اما بی فایده است، مدارکی که نشان می دهد بسیاری از جایگاه ها درآمدی کمتر از 30 میلیون در ماه دارند و فروششان بسیار کم و مدت هاست با ضرر و زیان ادامه می دهند را ارایه داده ایم، بنابراین اینطور نیست که مسئولین منتظر ارایه مستندات ما باشند!
جایگاه دارانی که از راه های دور و استان های مختلف به امید گشایش در این نشست شرکت کرده بودند با بغضی از سر درماندگی می گویند: هزاران کیلومتر راه را آماده‌ایم تا شاید خبر امیدوار کننده ای از مسئولین شنیده و جایگاه داران استانمان را از این یاس و ناامیدی برهانیم، مسئول مربوطه اما مانند همیشه جز اینکه بگوید بله حق با شماست و درست می شود و وعده های تو خالی بدهد کاری در این نشست نکرده است، ما خسته از این روند چاره ای جز تعطیلی برایمان نمانده است!


کد مطلب: 144578

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/144578/حل-مشکل-کارمزد-جایگاه-داران-سوخت-زمانبر-خواهد

نفت ما
  https://www.naftema.com