۴
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۴۴۵۷۸
مدیرعامل شرکت ملی پخش در گفتگو با نفت ما:

حل مشکل کارمزد جایگاه داران سوخت زمانبر خواهد بود!

مرضیه حسینی
پایین بودن کارمزد و عدم تناسب میان هزینه جایگاه داری و درآمد حاصل از کارمزد، بزرگترین دغدغه و گلایه جایگاه داران سوخت و مطالبه آنها از شرکت ملی پالایش و پخش است.
حل مشکل کارمزد جایگاه داران سوخت زمانبر خواهد بود!
پایین بودن کارمزد و عدم تناسب میان هزینه جایگاه داری و درآمد حاصل از کارمزد، بزرگترین دغدغه و گلایه جایگاه داران سوخت و مطالبه آنها از شرکت ملی پالایش و پخش است. جایگاه داران می گویند سالهاست که به طرق مختلف از جمله برگزاری جلسات متعدد با شرکت ملی پالایش و پخش و نامه نگاری با بسیاری از نهادهای دولتی، اقدام به بیان مشکلات خود کرده اند، این مطالبه گری اما پاسخی در بر نداشته و مسئولین هر بار حل معضلات را به زمان دیگری و به آینده موکول کرده اند.
کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با نفت ما در پاسخ به مطالبات و اعتراضات جایگاه داران سوخت نسبت به پایین بودن کارمزد و خطر تعطیلی جایگاه های سوخت گفت: نحوه حق العمل جایگاه داران و میزان آن و شیوه پرداختش را قانون مشخص کرده، تصمیم گیری در این خصوص، بر عهده کارگروهی متشکل از وزارت نفت، سازمان برنامه بودجه و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است. تغییر این رویه و قانون نیز مستلزم تصمیم‌گیری‌های جدید و بررسی مدارک و مستندات ارایه شده از طرف جایگاه‌داران توسط کارشناسان است. یعنی هر تغییر یا هر دستوری قبل از رفتن به هئیت دولت، می بایست در جلسات متعدد کارشناسی و بررسی شود. بدین ترتیب که نتایج جلسات و کارشناسی ها به اطلاع کارگروه گفته شده می رسد، کارگروه نیز به نوبه خود مساله و مطالبه را بررسی کرده و به هئیت دولت تحویل می دهد. 
بنابراین، حل مساله جایگاه داران فرآیندی زمان بر است، همان طور که 8 سال پیش تبدیل  شیوه پرداختِ کارمزد به حق العمل، زمان بر بود و پس از طی پروسه گفته شده انجام شد. 
این در حالیست که جایگاه داران اما می گویند: مستندات ضرر و زیان جایگاه داری را چند سال است که به شرکت پالایش و پخش ارائه می دهیم و در جلسات متعدد شرکت می کنیم اما بی فایده است، مدارکی که نشان می دهد بسیاری از جایگاه ها درآمدی کمتر از 30 میلیون در ماه دارند و فروششان بسیار کم و مدت هاست با ضرر و زیان ادامه می دهند را ارایه داده ایم، بنابراین اینطور نیست که مسئولین منتظر ارایه مستندات ما باشند!
جایگاه دارانی که از راه های دور و استان های مختلف به امید گشایش در این نشست شرکت کرده بودند با بغضی از سر درماندگی می گویند: هزاران کیلومتر راه را آماده‌ایم تا شاید خبر امیدوار کننده ای از مسئولین شنیده و جایگاه داران استانمان را از این یاس و ناامیدی برهانیم، مسئول مربوطه اما مانند همیشه جز اینکه بگوید بله حق با شماست و درست می شود و وعده های تو خالی بدهد کاری در این نشست نکرده است، ما خسته از این روند چاره ای جز تعطیلی برایمان نمانده است!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مهدی واحدی
نبس بشغلهای دیگر وسرمایه .درامد هیچ باید نسبت ب این شغل ودغدغه شببانه روزی جز تعلیل شدن راهی دیگر نیست بامید انکه فاجعه ای بوجود بیاید. مسولین فکری بیاندشند