> نفت ما - پول پاشی در پالایشگاه اصفهان! - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکاوی "ریخت و پاش‌های" پالایشگاه اصفهان در گفت‌وگوی "نفت ما" با محمود خاقانی؛

پول پاشی در پالایشگاه اصفهان!

20 فروردين 1401 ساعت 7:52

در چند سال اخیر "اقتصاد مقاومتی" واژه‌ای آشنا در همه ارگان‌ها و سازمان‌ها است که در همه حوزه‌های اقتصادی قابل لمس است؛ اما این روزها برخی از مدیران از جمله مدیرعامل پالایشگاه اصفهان، مشاهده می‌شود برای حفظ کاریزمای خود در بین نیروهای شاغل در زیرمجموعه خود امتیازهای پر طمطراقی را ابلاغیه می‌کنند!


به گزارش خبرنگار " نفت ما"، پالایش نفت اصفهان که در سال ۱۳۸۶ در صنعت عظیم نفت کشور مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گرفت و با عرضه سهام آن در بازار بورس با نماد شپنا به بخش خصوصی واگذار شد.
بنابراین گزارش پالایشگاهی که سهامداران آن تحت عنوان سهام عدالت سهم دارند و به ظاهر در پیشبرد اقتصاد مقاومتی گام برداشته اما در حال حاضر در پارادوکس عجیب قرار دارد.
این گزارش حاکی از آن است که مصوبات هیات مدیره پالایشگاه نفت اصفهان در حوزه انسانی همانطور که در تصویر مشاهده می شود ابلاغیه‌ای مبنی براینکه پرداخت ۱۰ میلیون ریال به مناسبت میلاد حضرت زهرا به کلیه خانم های همکارشان و مبلغ ۵ میلیون ریال به همسران معزز کارمندان متاهل ذکور و همچنین پرداخت کمک بلاعوض به میزان ۱۵۰ میلیون ریال برای تولد هر فرزند در سال جاری و سال های آتی و همچنین پرداخت هدیه تولد به کلیه کارکنان و خانواده تحت تکلف قانونی آنان به میزان هر نفر ۱۰ میلیون ریال در تاریخ حرکت تولد هر کدام از آنها در سال جاری و سال های آتی، افزایش مبلغ بن کارت به میزان ۸۵ درصد برای کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم ضمن یکسان سازی مبالغ دو گروه ذکر شده و اضافه شدن همکاران قراردادی مستمر به دریافت کنندگان بن کارت ماهیانه و همچنین پرداخت معادل ۳۰ درصد پایه حقوق به صورت ماهیانه به کلیه کارکنان شرکت اعم از رسمی و قراردادی به عنوان فوق العاده ویژه مراکز تولیدی و فرآورشی و افزایش سقف مبلغ مصوب بن غذای زائرسرای مشهد مقدس و ویلاهای دریاکنار و همچنین ارائه صبحانه در ویلاها و آپارتمان های چادگان و افزایش سقف فوق العاده نوبت کاری کارکنان دو نوبت کار صبح و عصر است از ۱۰ به ۱۴ درصد که در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰در آستانه میلاد پرخیر و برکت ام ابیها حضرت زهرا  صادر شد!
در همین زمینه، محمود خاقانی کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار نفت ما اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف از استفاده‌هایی که از نام های مقدس در ارتباط با مسایل مالی و اقتصادی شده خسارات زیادی را متحمل شده است که بهترین نمونه‌ها همان موسسات مالی واعتباری با نام های مختلف دینی و مذهبی بوده اند. 
وی تصریح کرد: استفاده و بهانه قراردادن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها که اصلا" ضروری نیست و نباید دریک تصمیم اداری به آن استناد شود.
خاقانی عنوان کرد: رقم هایی که دراین نامه آمده است باید جزیی از یک بودجه کلان باشد که میزان بودجه هم ذکر نشده است و تعداد کسانی که به آنها تعلق می گیرد معلوم نیست و به طورکلی انشا نامه بسیار با معلومات کم نوشته شده و درصورتی‌ که یک حسابرس و بازرس لایق روز و روزگاری آن‌ را مورد بررسی قرار بدهد تصویب کنندگان و مجریان آن باید بطور جدی پاسخگو باشند. 



وی در ادامه افزود: درهمین حال یک شرکت پالایش در استان اصفهان چنین تصمیمی گرفته است که موجب خواهد شد که انتظارات در سایر پالایشگاه ها و بتدریج در کل وزارت نفت و شرکت های تابعه افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه نهایتا" آیا چنین تصمیمی در راستای قانون بودجه مصوب دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱ است یا خیر !؟ اظهار داشت: درهرحال تصمیمی نادرست با استناد به یک نام مبارک و مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها نمایان‌گر این است که باید مراقب فساد و سو استفاده درچنین تصمیم هایی به صورت فردی یا گروهی بود.
وی در پایان گفت: چنین رفتاری در این شرکت جز اقدامات پوپولیستی نیست و مصوب کنندگان چنین تصمیمی باید بدانند که سهام عمده این پالایشگاه در اختیار سهام عدالت است، سهامی که به قشر مستضعف جامعه قرار دارد و باید دید که آیا آنها از این تصمیم راضی هستند یا خیر؟ این پول پاشی ها از جیب سهامدار عمده یعنی سهام عدالت چه توجیحی می تواند داشته باشد وقتی که مشکلات مالی آموزش و پرورش و کارکنان قوه قضاییه و بقیه سازمان ها را درگیر کرده است؟!


کد مطلب: 145146

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145146/پول-پاشی-پالایشگاه-اصفهان

نفت ما
  https://www.naftema.com