کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعجازی در صنعت پتروشیمی؛

وسیع ترین نوسازی و‌ بازسازی تاریخ پتروشیمی بندر امام رقم خورد

21 ارديبهشت 1401 ساعت 10:41

پتروشیمی بندرامام در سال گذشته وسیع‌ترین نوسازی و بازسازی تاریخ خود را در سه مرحله تعمیرات اساسی اجرایی کرد تا با نگاه به عظمت اقدامات انجام شده علاوه بر دیدن پتروشیمی بندرامام نوین ، شاهد یک شبه اعجاز در بزرگ ترین مجتمع صنعتی کشور باشیم.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی”نفت ما” پتروشیمی بندرامام یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین مجتمع های صنعتی و پتروشیمیایی کشور می باشد که تجهیزات و زیرساخت‌های آن دارای پیچیدگی ، قدمت و فرسودگی بسیار بالایی بودند و در همین راستا مدیریت شرکت در یک حرکت بی‌نظیر و با برنامه‌ریزی دقیق به منظور صیانت از تولید و حفاظت از منابع و تجهیزات ملی ، با پذیرفتن ریسک های احتمالی دست به یک اقدام جهادی و علمی زد و برنامه وسیع‌ترین نوسازی و بازسازی از بدو تاسیس شرکت تا به امروز را با مشارکت تمامی مدیران و کارکنان در سال گذشته آغاز کرد و با موفقیت به اتمام رساند.
پتروشیمی بندرامام در سه مرحله این تعمیرات اساسی را عملیاتی کرد که در آن ۱۱ واحد شرکت با بیش از یک میلیون نفر ساعت کار ، بازسازی شدند.
در این تعمیرات اساسی تعویض و تعمیر ۳۶۴  مورد خطوط فرآیندی با ریسک بالا بدلیل پوسیدگی به طول ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر، رنگ آمیزی و عایق سرد ۱۵ هزار و ۲۹ متر مربع ، انجام بیش از ۸۶ هزار id جوش ، ۲۷۱ دستگاه مبدل حرارتی ، ۲۴۹ دستگاه ظروف تحت فشار و مخازن ذخیره ، ۳۹ دستگاه برج ، ۴۲ دستگاه کوره و راکتور ، یک‌هزار و ۸۷۹ دستگاه انواع شیرهای ایمنی و صنعتی ، ۲۱۵ دستگاه انواع پمپ ، ۳۳ دستگاه کمپرسور و توربین ، یک هزار و ۷۴۸ دستگاه تجهیزات برقی ، ۸۶ هزار و ۶۳۲ دستگاه تجهیزات ابزار دقیق با استفاده از استانداردها و دستورالعمل های مربوطه و با استفاده از توان داخلی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.
همچنین خط ۱۰ اینچ جدید از ایستگاه تقلیل فشار در کنار خط ۱۶ اینچ متصل که موجب تامین سوخت نیروگاه و بخشی از سوخت مورد نیاز بویلرها شد که این امر باعث صرفه جویی قابل ملاحظه در مصارف گاز LPG و گازوئیل داشته است.
تعویض سیستم کنترلی واحد الفین از ABB به AV با بروزترین سیستم کنترلی موجود در دنیا ، نصب تعداد ۱۱۵ مورد Tie-in برای اجرای پروژه های بسیار مهم در زمینه رفع تنگناهای فرآیندی مانند استفاده از خوراک ترکیبی استحصالی از توسعه محصول و پروژه های زیست محیطی ، انجام بیش از ۵ هزار مترمربع رنگ آمیزی دودکش ها و ریفراکتوری داخل آنها ، تعمیر و لایروبی کامل واحد آب دریا بیش از یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب حوضچه ورودی از دیگر اقدامات شاخص در این تعمیرات اساسی بی‌نظیر بود.
با نگاه به بخشی از اقدامات انجام شده در این تعمیرات اساسی و پی بردن به عظمت زایدالوصف این حرکت عظیم ، می‌بایست به ظرفیت و توان متخصصان خود بالید و عملکرد نخبگان و جهادگران عرصه تولید را به یک معجزه صنعتی تشبیه کرد.


کد مطلب: 145791

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145791/وسیع-ترین-نوسازی-و-بازسازی-تاریخ-پتروشیمی-بندر-امام-رقم-خورد

نفت ما
  https://www.naftema.com