۵
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۴۵۷۹۱
اعجازی در صنعت پتروشیمی؛

وسیع ترین نوسازی و‌ بازسازی تاریخ پتروشیمی بندر امام رقم خورد

پتروشیمی بندرامام در سال گذشته وسیع‌ترین نوسازی و بازسازی تاریخ خود را در سه مرحله تعمیرات اساسی اجرایی کرد تا با نگاه به عظمت اقدامات انجام شده علاوه بر دیدن پتروشیمی بندرامام نوین ، شاهد یک شبه اعجاز در بزرگ ترین مجتمع صنعتی کشور باشیم.
وسیع ترین نوسازی و‌ بازسازی تاریخ پتروشیمی بندر امام رقم خورد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی”نفت ما” پتروشیمی بندرامام یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین مجتمع های صنعتی و پتروشیمیایی کشور می باشد که تجهیزات و زیرساخت‌های آن دارای پیچیدگی ، قدمت و فرسودگی بسیار بالایی بودند و در همین راستا مدیریت شرکت در یک حرکت بی‌نظیر و با برنامه‌ریزی دقیق به منظور صیانت از تولید و حفاظت از منابع و تجهیزات ملی ، با پذیرفتن ریسک های احتمالی دست به یک اقدام جهادی و علمی زد و برنامه وسیع‌ترین نوسازی و بازسازی از بدو تاسیس شرکت تا به امروز را با مشارکت تمامی مدیران و کارکنان در سال گذشته آغاز کرد و با موفقیت به اتمام رساند.
پتروشیمی بندرامام در سه مرحله این تعمیرات اساسی را عملیاتی کرد که در آن ۱۱ واحد شرکت با بیش از یک میلیون نفر ساعت کار ، بازسازی شدند.
در این تعمیرات اساسی تعویض و تعمیر ۳۶۴  مورد خطوط فرآیندی با ریسک بالا بدلیل پوسیدگی به طول ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر، رنگ آمیزی و عایق سرد ۱۵ هزار و ۲۹ متر مربع ، انجام بیش از ۸۶ هزار id جوش ، ۲۷۱ دستگاه مبدل حرارتی ، ۲۴۹ دستگاه ظروف تحت فشار و مخازن ذخیره ، ۳۹ دستگاه برج ، ۴۲ دستگاه کوره و راکتور ، یک‌هزار و ۸۷۹ دستگاه انواع شیرهای ایمنی و صنعتی ، ۲۱۵ دستگاه انواع پمپ ، ۳۳ دستگاه کمپرسور و توربین ، یک هزار و ۷۴۸ دستگاه تجهیزات برقی ، ۸۶ هزار و ۶۳۲ دستگاه تجهیزات ابزار دقیق با استفاده از استانداردها و دستورالعمل های مربوطه و با استفاده از توان داخلی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.
همچنین خط ۱۰ اینچ جدید از ایستگاه تقلیل فشار در کنار خط ۱۶ اینچ متصل که موجب تامین سوخت نیروگاه و بخشی از سوخت مورد نیاز بویلرها شد که این امر باعث صرفه جویی قابل ملاحظه در مصارف گاز LPG و گازوئیل داشته است.
تعویض سیستم کنترلی واحد الفین از ABB به AV با بروزترین سیستم کنترلی موجود در دنیا ، نصب تعداد ۱۱۵ مورد Tie-in برای اجرای پروژه های بسیار مهم در زمینه رفع تنگناهای فرآیندی مانند استفاده از خوراک ترکیبی استحصالی از توسعه محصول و پروژه های زیست محیطی ، انجام بیش از ۵ هزار مترمربع رنگ آمیزی دودکش ها و ریفراکتوری داخل آنها ، تعمیر و لایروبی کامل واحد آب دریا بیش از یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب حوضچه ورودی از دیگر اقدامات شاخص در این تعمیرات اساسی بی‌نظیر بود.
با نگاه به بخشی از اقدامات انجام شده در این تعمیرات اساسی و پی بردن به عظمت زایدالوصف این حرکت عظیم ، می‌بایست به ظرفیت و توان متخصصان خود بالید و عملکرد نخبگان و جهادگران عرصه تولید را به یک معجزه صنعتی تشبیه کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی