کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

28 شهريور 1401 ساعت 8:16

رئیس‌جمهور به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» دقایقی قبل عازم نیویورک شد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول و با حضور حجت‌الاسلام قمی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سازمان آموزشی یونسکو، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.
رئیسی در روزهای پایانی هفته گذشته نیز سفری سه روزه به سمرقند ازبکستان داشت تا در قالب شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضوی سازمان همکاری شانگهای، برقراری نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی را دنبال کند و در همین راستا در حاشیه این اجلاس با ۱۰ تن از سران کشورهای حاضر سمرقند، از جمله روسیه، چین و هند دیدار و گفت‌وگو کرد.


کد مطلب: 148638

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/148638/رئیس-جمهور-تهران-مقصد-نیویورک-ترک

نفت ما
  https://www.naftema.com