کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در عسلویه

4 تير 1402 ساعت 10:12

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین همایش مقاوم سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور سمینار آئین نامه نظارت بر حسن اجرای استانداردهای تخصصی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به موضوع باید فرصت‌ها و چالشهایی که در این زمینه وجود دارد و همچنین مأموریت‌ها ومسئولیت ها تعیین شود.
وی ادامه داد: شرکت ملی گاز مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و با شرکت‌های تابعه یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌آید که صنایع کشور را باید تأمین انرژی کند و مقاوم کردن این تأسیسات برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حائز اهمیت است.
مقاوم سازی دارای محورهای مختلف است و تنها مقاوم سازی فیزیکی نیست زیرا مقاوم سازی نیروی انسانی در برخی از مواقع اهمیت بیشتری دارد.
چگنی افزود: در زمستان شاهد بودیم که نیروهای انسانی در سرمای سخت چگونه مأموریت خود را انجام دادند. ایجاد انگیزه و روحیه ایثارگری مهم است. به همین دلیل مقاوم سازی نیروی انسانی مهم است.
وی افزود: مقاوم سازی در حوزه پدافند غیرعامل از مؤلفه‌های است که برای پدافند غیر عامل تعریف شده پیشگیری و ایجاد آمادگی و اعلام زنگ خطری در مقاوم سازی هم تعریف می‌شود.
به گفته چگنی تجربیاتی در دنیا در رابطه با مقاوم سازی وجود دارد که باید از آن الگو گرفت و به نظر می‌رسد این حوزه را باید فعال کرد و در صورتی باید برنامه بلند مدت برای آن در نظر گرفت.
وی ادامه داد: تراز یابی و استفاده از الگوی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مسأله که مهم است آنکه با آگاهی و علم کامل سند جامع و مقاومت را تقدیم کنیم که برای انجام آن باید از مراکز علمی بهره گرفت؛ دانش بنیان‌ها، دانشگاه‌ها برای تکمیل این سند نیاز است. چگنی توضیح داد: مسائل سایبری هم در مقاوم سازی مهم است و باید دژ نظر گرفته شود در این سند ضمن مسائل علمی نباید از تراز یابی غافل ماند.
وی افزود: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.


کد مطلب: 156182

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/156182/سرمایه-گذاری-۱۵۰-میلیارد-دلاری-عسلویه

نفت ما
  https://www.naftema.com