۳
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۵۶۱۸۲

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در عسلویه

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.
سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در عسلویه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین همایش مقاوم سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور سمینار آئین نامه نظارت بر حسن اجرای استانداردهای تخصصی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به موضوع باید فرصت‌ها و چالشهایی که در این زمینه وجود دارد و همچنین مأموریت‌ها ومسئولیت ها تعیین شود.
وی ادامه داد: شرکت ملی گاز مسئولیت سنگینی را برعهده دارد و با شرکت‌های تابعه یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌آید که صنایع کشور را باید تأمین انرژی کند و مقاوم کردن این تأسیسات برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حائز اهمیت است.
مقاوم سازی دارای محورهای مختلف است و تنها مقاوم سازی فیزیکی نیست زیرا مقاوم سازی نیروی انسانی در برخی از مواقع اهمیت بیشتری دارد.
چگنی افزود: در زمستان شاهد بودیم که نیروهای انسانی در سرمای سخت چگونه مأموریت خود را انجام دادند. ایجاد انگیزه و روحیه ایثارگری مهم است. به همین دلیل مقاوم سازی نیروی انسانی مهم است.
وی افزود: مقاوم سازی در حوزه پدافند غیرعامل از مؤلفه‌های است که برای پدافند غیر عامل تعریف شده پیشگیری و ایجاد آمادگی و اعلام زنگ خطری در مقاوم سازی هم تعریف می‌شود.
به گفته چگنی تجربیاتی در دنیا در رابطه با مقاوم سازی وجود دارد که باید از آن الگو گرفت و به نظر می‌رسد این حوزه را باید فعال کرد و در صورتی باید برنامه بلند مدت برای آن در نظر گرفت.
وی ادامه داد: تراز یابی و استفاده از الگوی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مسأله که مهم است آنکه با آگاهی و علم کامل سند جامع و مقاومت را تقدیم کنیم که برای انجام آن باید از مراکز علمی بهره گرفت؛ دانش بنیان‌ها، دانشگاه‌ها برای تکمیل این سند نیاز است. چگنی توضیح داد: مسائل سایبری هم در مقاوم سازی مهم است و باید دژ نظر گرفته شود در این سند ضمن مسائل علمی نباید از تراز یابی غافل ماند.
وی افزود: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علیرضا
من از جناب مدیر عامل سوالی دارم که امیدوارم خودشان در نظرات پاسخ بدهند اخبار را زمستان گذشته دنبال میکردم که ناگهان ایشان فرمودند ما بیش از تولیدمان مصرف کردیم مثلا یک لیتر آب داریم ولی وقتی فروختیم یک ونیم لیتر شد خواستم بدانم غیر از معجزه الهی بعید است این موضوع کم فروشی یا خدا نکرده عدد سازی های کلان و اعلام پرت گاز حداکثر یک ونیم درصد به جای 43 درصد در کشور و یا اینکه گرم کردن و حجم فروختن به مردم یا اینکه فوت نمودن در مسیر گاز و هوا فروختن به مردم باشد
علیرضا
سوال از جناب چگنی داشتم آیا این هزینه ها واقعی و کارشناسی شده هست و نظارت روی آن وجود دارد
چون بنده به عنوان اولین مجری برونسپاری گاز در کشور مطابق قرارداد وقتی این هزینه ها را انجام دادم شرکت ملی گاز از عهد و پیمان خود سرباز زده و پس از خاتمه موفق این طرح که تاکیدات مقام معظم رهبری بوده علی رقم اخذ رضایت نامه از کارفرما و مسعول پروژه و مسعولان شهری و رضایت واقعی مردم و فرمانداران در کشور اسلامی پای قرارداد خود نماندند و راحت اشتباه شده را عنوان کردند آیا وقتی شما هم این هزینه را اعلام میفرمایید شده و بودجه میگیرید نمی‌گویید اشتباه شده و این هزینه ها نبوده و پولو برگردانید به دولت
Alireza
خیلی ساده هست زمانی که مدیریت و فروش گاز شهر قدس اولین برونسپاری گاز در کشور در تصدی دولت محترم و شرکت گاز بوده است اعلام فرمایند چقدر هزینه خدمات گاز می‌نمودند و وقتی برونسپاری شد با توجه به کاهش 43 درصد ی گاز هدر رفته و افزایش چند برابری خدمات توسط بخش برونسپاری چقدر هزینه صورت گرفته است و بعد وقتی مشخص شد علت حذف طرح موفق. و سود دهی بالا برای دولت با چه مجوزی انجام شده است
Taeb
ای بابا معلومه که جواب نمی‌دهد ایشان چون واقعیت هست چون متاسفانه با این حساس نشان دادن گاز و استرس دادن به مردم که قطع میشه یا نمیشه تو بحران و از همه مهمتر فنی نبودن دولت‌ها و ریاست جمهورهای وقت و فعلی باعث شده به گاز همیشه باج داده شود و هر کس هم وارد شد یا از ترس قطع نشدن چیزی نگه بهشون و فساد هاشون را لابی کنند یا اینکه سند سازی کردن با هماهنگی آن هم با ادعای وجود سازمان‌های نظارتی و دیوان محاسبات و غیره در کارشان خود را عبور می‌دهند یا همه می‌دانند 40 درصد گاز غیب می‌شود و غیر رسمی فروخته می‌شود به خیلی ها و میره باز دوباره تو جیب برخی ها یا غیر از این هست و این آقایون مسعول می‌شوند که دغدغه دولت و مردم کم شود بعد میان میگن کم مصرف کنید و یهو ظرف عوض شدن دولت میلیارد متر مکعب مردم میره بالا مصرفشان که راحت از سرشان باز کنند موضوع را ولی مردم عزیز گاز را میشه احتکار کرد یا زیاد مصرف کرد یا خورد مگر نهایت هر کس به اندازه نیاز استفاده می‌کند