کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی می‌شود

25 تير 1402 ساعت 11:53

رئیس سرویس آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان گفت: راه‌اندازی نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان به‌منظور تأمین برق فاز ۲ این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست این پروژه در ضلع شمالی نیروگاه فعلی در مرحله اجرا قرار دارد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کریم افشاری افزود: در گام نخست پروژه احداث نیروگاه چهارم، یک مولد گازی CGT 700 با ظرفیت اسمی ۳۰ مگاوات و ظرفیت عملیاتی ۲۵ مگاوات وارد مدار تولید انرژی خواهد شد که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
وی با یادآور شدن اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان پس از تکمیل به ۱۵۰ مگاوات برق نیاز دارد که هم‌اکنون ۶۰ مگاوات آن تأمین می‌شود، بیان کرد: برای تأمین برق فاز ۲ پالایشگاه پس از تکمیل بخش دوم آن، قرار است به‌صورت هم‌زمان فاز ۲ احداث نیروگاه نیز با نصب مولد برق ۳۰ مگاواتی آغاز شود.
رئیس سرویس آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه مرحله نهایی احداث نیروگاه چهارم و راه‌اندازی یک واحد ۳۵ مگاواتی، هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد، مدت اجرای پروژه را پنج سال و چشم‌انداز آن را سال ۱۴۰۵ اعلام کرد.
به گزارش شانا، بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱، هم‌زمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان چهار گام دارد که گام دوم آن از سال ۹۶ با امضای قراردادی با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی وارد مرحله عملیاتی شد و در بخش دوم نیز کیفیت محصولات تولیدی افزوده خواهد شد.
 


کد مطلب: 156767

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/156767/نیروگاه-چهارم-پالایشگاه-آبادان-راه-اندازی-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com