۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۵۶۷۶۷

نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سرویس آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان گفت: راه‌اندازی نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان به‌منظور تأمین برق فاز ۲ این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست این پروژه در ضلع شمالی نیروگاه فعلی در مرحله اجرا قرار دارد.
نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی می‌شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کریم افشاری افزود: در گام نخست پروژه احداث نیروگاه چهارم، یک مولد گازی CGT 700 با ظرفیت اسمی ۳۰ مگاوات و ظرفیت عملیاتی ۲۵ مگاوات وارد مدار تولید انرژی خواهد شد که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
وی با یادآور شدن اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان پس از تکمیل به ۱۵۰ مگاوات برق نیاز دارد که هم‌اکنون ۶۰ مگاوات آن تأمین می‌شود، بیان کرد: برای تأمین برق فاز ۲ پالایشگاه پس از تکمیل بخش دوم آن، قرار است به‌صورت هم‌زمان فاز ۲ احداث نیروگاه نیز با نصب مولد برق ۳۰ مگاواتی آغاز شود.
رئیس سرویس آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه مرحله نهایی احداث نیروگاه چهارم و راه‌اندازی یک واحد ۳۵ مگاواتی، هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد، مدت اجرای پروژه را پنج سال و چشم‌انداز آن را سال ۱۴۰۵ اعلام کرد.
به گزارش شانا، بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱، هم‌زمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان چهار گام دارد که گام دوم آن از سال ۹۶ با امضای قراردادی با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی وارد مرحله عملیاتی شد و در بخش دوم نیز کیفیت محصولات تولیدی افزوده خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی